generau i jego historie

photo

Temat: Ile Km (kw)??? Jak sprawdzic moc?
Witam serdecznie!
Mam pytanie. Kupilem auto w komisie. Na ogloszeniu wszedzie widnial napis ze auto ma 150KM. Jednak dzis przegladajac wniosek o ubezpieczenie auta i karte pojazdu zauwazylem wpisana moc 88 kw. Wiec zaczynam sie zastanawiac czy koles z komisu mnie oszukal czy tez babka w urzedzie sie walnela. Stad teraz moje pytanie do Was czy jest jakas mozliwosc inna sprawdzenia w tym modelu 1.9 GTS 2004 moc silnia tzn konie mechaniczne?
Pozdrawiam

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=42186



Temat: Ile Km (kw)??? Jak sprawdzic moc?

Witam serdecznie!
Mam pytanie. Kupilem auto w komisie. Na ogloszeniu wszedzie widnial napis ze auto ma 150KM. Jednak dzis przegladajac wniosek o ubezpieczenie auta i karte pojazdu zauwazylem wpisana moc 88 kw. Wiec zaczynam sie zastanawiac czy koles z komisu mnie oszukal czy tez babka w urzedzie sie walnela. Stad teraz moje pytanie do Was czy jest jakas mozliwosc inna sprawdzenia w tym modelu 1.9 GTS 2004 moc silnia tzn konie mechaniczne?
Pozdrawiam

jak masz z tyłu CDTI...to 150KM, no ale mogli tylko taki napis nakleić <_<
niezły kaszan, jak kupiłeś 120KM za cenę 150KM
nie sprawdzałeś papierów auta jak go kupowałeś :blink:

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=42186


Temat: Ile Km (kw)??? Jak sprawdzic moc?
kw=kilowat (jesli sie nie myle)

88 kilowatów odpowiada 120 koniom mechanicznym

1kw=1.37km

i z tego prostego obliczenia wynika ze gdyby to byl silnik o mocy 150km mial bys w papierach 110kw

edit: artykul wiki na temat konia mechanicznego
Użytkownik hiubik edytował ten post 19 sierpień 2007 - 23:39
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=42186


Temat: 1926 Bugatti 39A
" />Producent: Automobiles E. Bugatti, Molsheim, Francja


(C) Forum-auto.com


(C) JohnConollyCars.com



">W 1926 roku weszła w życie długo przygotowywana nowa formuła. Ograniczała ona pojemność silnika do 1500 cm3, a minimalny ciężar do 600 kg. Dwumiejscowe nadwozia były jeszcze dozwolone, ale tylko z jednym zawodnikiem. Przepisy te miały na celu obniżenie prędkości samochodów, będącej przyczyną wielu tragicznych wypadków. Konstruktorzy, starając się osiągnąć wysoką moc przy małej pojemności, sięgneli znów po doładowywanie silników. Po długim wahaniu przyłączył się do nich również Ettore Bugatti, znany dotąd ze swojej przysłowiowej już zasady, że "stosowanie kompresora w samochodzie jest równoznaczne z ulepszaniem pełnokrwistego konia".

Na wyścigi Grand Prix w 1926 roku Bugatti zastosował modernizację silnika typu 35 (2 litry, 60 × 88 mm), polegającą na zmniejszeniu pojemności do 1,5 litra z zastosowaniem kompresora. Silnik zbudowany był z dwóch bloków, każdy po cztery cylindry. Niewymienialna głowica cylindrów w swej górnej części posiadała ułożyskowanie wału krzywkowego. W każdym cylindrze znajdowały się dwa zawory ssące i jeden wydechowy. Średnica cylindrów 52 mm i skok tłoka dawały pojemność skokową 1494 cm3. Wał korbowy, złożony z ośmiu części, ułożyskowany był na dwóch łożyskach igiełkowych i trzech kulkowych. Czopy korbowe wału korbowego obracały się także w łożyskach tocznych. Silnik z dwoma gaźnikami osiągał moc 88,3 kW (120 KM) przy 5500 obr/min i umożliwiał bezpieczne osiągnięcie 7000 obr/min. Siła napędowa przenoszona była przez wielopłytowe sprzęgło odśrodkowe i czterobiegową skrzynię biegów o specjalnej konstrukcji. Odkuwka sztywnej osi przedniej miała osadzone w prostokątnych otworach niesymetryczne półeliptyczne resory piórowe. Tylne, ćwierćeliptyczne resory zamocowane były grubszym końcem do ramy za mostem. Skośne drążki prowadzące pomagały przenosić wzdłużne siły napędowe. Nowością były koła odlewane ze stopu aluminiowego w całości wraz z bębnami hamulcowymi. Mechaniczne hamulce z automatycznym nastawieniem luzu działały na wszystkie koła. Samochód o masie 890 kg osiągał prędkość 185 km/h. Samochody Bugatti zwyciężyły w 1926 roku w trzech z pięciu wyścigów Grand prix. Przy stosunkowo słabej konkurencji Jules Goux ze średnią prędkością 109,769 km/h wygrał Grand prix Francji na torze w Miramas oraz Grand Prix Europy w San Sebastian (112,6 km/h). Trzecie laury dla Bugattiego zdobył zawodnik indywidualny Jean Charavel, jadący pod pseudonimem "Sabipa" w Grand Prix Włoch w Monzie (137,4 km/h).


okres produkcji: 1926-1929
aktualna szacunkowa wartość: 700 000 - 2 000 000 $
długość: 3700 mm
rozstaw osi: 2400 mm
rozstaw kół przednich: 1200 mm
rozstaw kół tylnych: 1200 mm
(C) Forum-auto.com
(C) JohnConollyCars.com
(C) Samochody Wyścigowe; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1987
(C) ConceptCarz.com
(C) SportsCarMarket.com
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=32175


Temat: Kawasaki GPZ 500S Pordanik
Co prawda jeżdżę Gpz 600 R ale zastanawiam się nad przesiadką na mniejszy. Tak tak, bez jaj. Pięćsetka ma tylko pół sekundy wolniejszy start do setki i 5 km/h wolniejszą prędkość max przy mniejszym spalaniu. Dlatego odradzam wersję otwartą dla początkujących. No chyba że ma ktoś zapędy w stylu kamikadze
A tu kilka rzeczy o "małej" Kawie

KAWASAKI GPZ 500

Kawasaki GPZ 500 narodził się wraz z powstaniem przełomowego modelu tej firmy jakim był GPZ 900. Wskazuje na to konstrukcja silnika GPZ 900 która jakby żywcem została przekrojona na pół, dzięki czemu powstał dwucylindrowiec, niezwykle nowoczesny i nadzwyczaj sprawny i który posłuży do jako źródło napędu do sportowo turystycznej GPZ 500S.W układzie zasilania znalazły się gaźniki z modelu GPZ1000 RX. Sam silnik mimo już piętnastoletniej kariery można uznać za jednostkę wciąż nowoczesną.Silnik ma wał korbowy z czopami korbowodowym przesuniętymi o kąt 180 stopni, dwa wałki rozrządu oraz po cztery zawory na cylinder, znalazł się również wałek wyrównujący zmniejszający drgania dwucylindrowca. Nie zapomniano o chłodzeniu cieczą które mimo utrzymywania stałej temperatury silnika tłumiło mechaniczne hałasy. Kawasaki GPZ od strony użytkowej jest konstrukcją bardziej sportową niż turystyczną. Wąski zwrotny i szybki, znakomicie prowadzi się po prostej a z dziecinną łatwością pokonuje zakręty, owiewki zapewniają komfortowa podróż przy prędkościach 140-15- km/h. GPZ 500 występowała w kilku wersjach silnikowych najmocniejsza wersja 60 konna osiąga prędkość 200 km/h. Drugą wersją była nieco słabsza jednostka o mocy 50 KM, natomiast najsłabsza wersja była zdławiona do 27 koni mechanicznych. Wszystkie ograniczenia mocy uzyskano tylko i wyłącznie na wskutek zmian konstrukcyjnych w gaźnikach i tak w wersji 50 konnej przetłoczono pokrywy zaworów co ograniczyło skok przepustnicy natomiast w wersji 27 konnej na przepustnicach wywiercone zostały 4 otwory które skutecznie zmieszają podciśnienie w gaźnikach przez co nie można w pełni wykorzystać przelotu gaźników. Poza tym gaźnik wersji 27 konnej nie różni się niczym od wersji 60 konnej. Pierwszą wersje GPZ500 przedstawiono w 1986 roku i od razu po rozpoczęciu sprzedaży wyszły na jaw wady. A dotyczyły one przedniej tarczy hamulcowej pracującej z dwutłoczkowym zaciskiem ,układ ten nie miał odpowiedniej skuteczności dlatego od 1988 roku GPZ 500 S miały podwójną tarcze hamulcową z dwoma jednotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Następne zmiany nastąpiły dopiero w 1994 roku wtedy to przygotowano zmodyfikowaną wersje GPZ500 S oczywiście modyfikacje dotyczyły głównie owiewek i kanapy zmieniono przednie koło na 17 calowe i zastosowano tylny hamulec tarczowy. Przednie tarcze otrzymały dwutłoczkowe zaciski a układ wydechowy doczekał się nowych tłumików. Mimo tych zmian nadal narzekano na lusterka wsteczne które miały zbyt krótkie wysięgniki. Kawasaki GPZ 500S zwany wilkiem w owczej skórze a to dlatego ze motocykl jest dynamiczny, zwrotny i ekonomiczny podwozie zapewnia komfort podróżowania i pozwala na pełne wykorzystanie możliwości silnika. Wśród wad można by było wymienić zbyt mało wygodne miejsce dla pasażera a zwłaszcza zbyt wysokie umieszczenie podnóżków ponadto skuteczność przedniego hamulca gwałtownie spada po obciążeniu motocykla dwoma osobami i bagażem. Od strony trwałości pięćsetka wypada bardzo dobrze, silnik niema istotnych wad jednak trzeba uważać by nie eksploatować go na wysokich obrotach gdy jest jeszcze zimny ponieważ prowadzi to do uszkodzenia rozrządu. Trzeba również dbać o odpowiednie naciągnięcie łańcucha ponieważ zbyt silne może spowodować uszkodzenie łożyska na wałku zdawczym, nie powinny też dziwić szybka korozja tłumików i układu wydechowego.

DANE TECHNICZNE

* SILNIK: Dwucylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, dwa gaźniki Keihin o średnicy przelotu 34 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 78/58 m, pojemność skokowa 498^3, stopień sprężania 10,8:1 Moc maksymalna 20kW (27KM) przy 8500 37kW (50KM) przy 9300 i 44 kW (60KM) przy 9800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 29,40,45 Nm przy 4300,8000,8500 obr/min.
* PRZENIESIENIE NAPĘDU: Przełożenie wstępne kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
* PODWOZIE: rama zamknięta podwójna z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 36 mm i skoku 140mm, Tył: wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym . Hamulce: przód- pojedynczy tarczowy o średnicy 280 mm(od 88roku podwójny tarczowy), tył: bębnowy 160mm od 94 roku tarcza Ogumienie: przód - 100/90 H 16 od 94 roku 110/70 H 17, tył - 120/90 H 16 od 94 roku 130/70 V 17.
* WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2125 mm, rozstaw osi 1440mm, wysokość siodła 770mm, pojemność zbiornika paliwa 18 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 1966 kg, dopuszczalna masa całkowita 380 kg.
* OSIĄGI: Prędkość maksymalna (27KM)154 km/h (50KM) 177km/h (60KM) 195 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 , 5,6 i 5,0 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,2-6,8 litra na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE

* Przegląd techniczny co 5000 km
* Wymiana oleju wraz z filtrem co 10000 km
* Olej silnikowy 20 W 40 3 litry
* Olej teleskopowy 10 W 20 245 ccm w każdej goleni
* Luz zaworowy przy zimnym silniku ssące 0,13-0,18mm wydechowe 0,18-0,23mm
* Świece zapłonowe NGK DR 8 ES
* Odstęp na elektrodach świec 0,6-0,7 mm
* Ciśnienie w ogumieniu: przód 2,0 z tyłu 2,2 at (z pasażerem 2,2/2,5).

Bibliografia
http://www.motocykle.domeczek.pl
edit by myster
Źródło: motodriver.eu/viewtopic.php?t=2986