generau i jego historie

photo

Temat: Ramzes i żaden inny!
Ostatnio dość często podróżowałem Ramzesem i naprawde jestem pod wielkim wrażęniem. Komfort jazdy wcale nie odbiega od konkurencji z zagranicy. Dosc przytulnie i starannie wykonane wnetrze tylko uprzyjemnia jazde:). Ramzes posaiada dynamiczny silnik(340KM) i oszczedny(80km/h przy 1100obr/min) to dosc ładny wyniki. Na uwage zasługuje również wygląd zewnętrzny. Moim zdaniem jest to najlepszy polski autobus! .Wygodny i przestrzenny i pojemny autokar, nadajcy się na długie podróże.Czekam na wasze opinie

Dane techniczne:
Dwudrzwiowy autokar 12 m długości,
na zawieszeniu pneumatycznym.
Wyposażenie wewnętrzne: klimatyzator, wykończenie wnętrza na miękko, fotele uchylne,
fotel pilota, lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie,

Ilość miejsc: siedzące 47+1+1 lub
45+1+1 (wersja z toaletą)
Wyposażenie dodatkowe: zestaw audio-video, lodówka, zestaw barowy, toaleta chemiczna, fotele uchylne z przesuwem bocznym, miejsce do spania dla kierowcy, centralny zamek bagażników.


Charakterystyka:

Opony bezdętkowe;
Szkielet wykonany ze stali nierdzewnej;
Długość pojazdu 12,0 m szrokość: 2,5, wysokość: 3,75 m
Masa własna/całkowita dopuszczalna: 12500/17500 kg;
Poszycia zewnętrzne odporne na korozję
(aluminium, stal nierdzewna, tworzywa sztuczne - laminaty);
Szyby klejone do nadwozia;
Skrzynia biegów ZF zintegrowana z intarderem;
Hamulec roboczy: pneumatyczny, tarczowy, wyposażony
w ABS i ASR z automatyczną regulacją luzu;
Silnik Cummins ISM 345 30 EURO 3, o mocy 340 KM;
Pojemność bagażnika - 9,5 m3;
Tachograf elektroniczny.

A od jakiegos czasu autosan zaczął produkowac ramzesa na podwoziu MAN 18.410 HOCL. Jeszcze nie miałem okazji podróżować takim autobusem ale uważam że lepszy od "starego ramzesa" nie bedzie


Ten jest ładniejszy, wkońcu wersja eksportowa.

Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2096



Temat: MB E240 98'
" />Witam,

Na temacie 1 cm warstwa kurzu, ale ja postanowilem nieco dodac o autku, z racji ze juz troche z nami jest i troche ma przejechane. Moja opinia w pierwszym poscie tego tematu, byla moze troche zbyt subiektywna, gdyz bylo to pierwsze nasze auto z wyzszej polki, pierwszy Mercedes, nie mniej jednak dzis opinia ta pozostaje nadal b. pozytywna.

Wedlug opini wiekszosci, jesli ktos jezdzil duzo autami klasy wyzszej, mial stycznosc z poprzednikiem modelu W210 czyli W124 to sie moze troche rozczarowac tym autem. Mercedes w latach 90' zaczal ciac koszty, wiele czesci zaczeto produkowac za granica nie w niemczech, przez co i jakosc wykonania spadla. W210 nie nalezy do najniezawodniejszych aut, ma troche bolaczek, m.in. rdza, zawieszenie ktore kiepsko znosi polskie drogi, i sporo malych ale upierdliwych usterek, ktore nie przystoja Mercedesowi. Poprzednik W124 byl o wiele lepszy. Nie mniej jednak, nadal te auta robia po 800 tys. km... Taka jest moja opinia po przeczytaniu naprawde dziesiatek jak nie setek opini innych uzytkownikow W210. Tak czy inaczej uwazam, ze najblizsi konkurenci W210 czyli BMW 5 E38 i Audi A6 C5 tez troche maja troche niedoskonalosci.

Ale wiadomo, auto autu nie rowne. Sa egzemplarze bardziej i mniej udane, duzo tez zalezy od eksploatacji. Nasze auto ma obecnie przejechane ok. 180 tys. mil, to jest ok. 290 tys. km . Pamietajmy ze jest to benzyna + gaz. Odkad go kupilismy jedyna usterka mozna by powiedziec byla wymiana wlacznika tempomatu (moim zdaniem jest on troche delikatny i wystarczy ze ktos zle go obsluguje i nie trudno go uszkodzic). Poza tym w aucie na bierzaco wymieniane sa rzeczy ktore sie zuzywaja, czyli hamulce, jakis czas temu auto przeszlo serwis w mercedesie, gdzie wymieniono sporo czesci zawieszenia. Poza tym regularna wymiana oleju no i auto smiga praktycznie bezawaryjnie. Glownym problemem w naszym aucie jest rdza na blotnikach, pecherzyki ktore sie pojawiaja rowniez na slupkach przednich i to chyba tyle. Poza tym tata bardzo ceni sobie komfort, zwlaszcza tempomat i automatyczna skrzynie biegow. 170 KM troche sie juz zamulilo przez gaz, ale nadal starcza do dynamicznej jazdy. Automatyczna skrzynia biegow, podobno jest starej konstrukcji i niezbyt zaawansowana, nie mniej jednak nadal zmienia biegi w plynnie i nie przysparza problemow.

Ostatnim problemem byla geometria przez co opony scieraly sie nadmiernie na zewnatrz. Ale to zostalo juz zrobione. Przy okazji tego wyszlo na jaw ze w przednich kolach brakowalo nam w sumie 5 srub, w jednym 2 w drugim 3.... Jakis czas temu wczesniej auto mialo wymieniane opony, i najwyrazniej ci idioci co to robili krzywo powkrecali sruby, jeszce dobili pneumatem i sruby pekly... Ale juz zakupilismy 10 nowych srub, i zostaly wymienione.

Autem jezdzi moj tata, ktory nie jest zbytnim fanem motoryzacji. Auto traktuje raczej jako srodek do przemieszczania sie z p. A do p. B. Przez co srednio dba o auto; felgi sa juz w stanie tragicznym (przynajmniej jeden komplet opon poszedl juz do wymiany), p, na aucie pojawilo sie troche zarysowan, ale tylko na zderzakach (najwiecej na tylnim). Tata robi ok. 100 km dziennie, sporo jest poza domem, wiec nie mam za bardzo mozliwosci dogladania auta. Tak wiec nie jest to juz taka slicznotka jak byla na poczatku. Nie mniej jednak obaj dbamy o mechaniczna strone auta, przez co auto sprawuje sie bezawaryjnie.

Jakis czas temu tata rozwazal zmiane Mercedesa na cos innego, przez to ze rosna oplaty za auta z duzymi silnikami, ale z racji tego ze auto nie przysparza nam klopotow i sprawuje sie b. dobrze, jak i rowniez z racji tego ze za to auto dostalibysmy grosze (tutaj auta z duzymi silnikami i takim przebiegiem kosztuja grosze) raczej nie zapowiada sie na zmiane w najblizszym czasie.

Ogolna ocena: 4+
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=6696