generau i jego historie

photo

Temat: podniesiona fura
" />Chciałbym sobie zglebić autko... ale... móc je podnieść w kilka sekund o jakieś 6 cm. np podjazd pod krawężnik,czy cuś... nie mam na myśli gwintu, ale jakiś pneumatyczny bajer - poduche w/ pod sprężynę... w niektórych kombiakach są pompowane tylne amortyzatory ( ręczną pompką, albo jest mały kompresor ) tylko co z przodem?? a, no i nie widzi mi się pneumatyka za 8 tys:D
może jakieś wkłady do amorków? czy spotkaliście się z czymś takim? w rozsądnej cenie... przewiduje na to jakieś 500zł na koło - max. Co radzicie? Zapomnieć?:P
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=106394



Temat: Pneumatyczne zawieszenie Legacy
Witam!

Mój piękny Legac spoczywa sobie komfortowo a wysoko na pompowanych amortyzatorach. Tylko jak się zmęczy to "przysiada". Wiem już po badaniu w ASO Subaru Koper, że układ jest szczelny. Dostałem tam adres do firmy specjalizującej się w dmuchanym zawieszeniu i tam dowiedziałem się, że nawalił moduł sterujący (numeru części nie podano).

Pięknie - tylko nie nogę się od ponad 1 i 1/2 miesiąca doprosić nawet o informację, czy mają możliwość zdobyć część i naprawić auto. Zbyt długo to trwa, nawet jak na moją anielską cierpliwość.

Mam w związku z tym prośbę o podanie namiaru na kogoś (Warszawa, cała Polska, bez różnicy) kto nie dość, że zna temat i ma doświadczenie z pneumatycznymi zawieszeniami - to jeszcze jest w stanie zająć się odpowiedzialnie moją ślicznotką.

O moim problemie pisałem też ===>> http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?t=116944
Źródło: forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=1487


Temat: Hoda CBX 750f , zwana Hadrą :p
" />Rok temu, zdecydowałem się kupić motocykl ciężki, nie chciałem jednak nic z nowszych maszyn, ale starą Japonię.... Mój wybór padł na Hondę CB seven-fifty z 84 roku... niestety nie udało mi się znaleźć egzemplarza rokującego dostateczne nadzieje na doprowadzenie do ładu...
W swoich poszukiwaniach natrafiłem na CBX-a, jest to moto podobne do CB, ma taki sam silnik, ale skrzynię biegów już 6 stopniową i zaopatrzoną w hydrauliczne sprzęgło... motocykl przeznaczony jest do turystyki, jego konstrukcja trąci już lekko myszką, ale przez to sam sprzęt jest dość ciekawy.
Motocykl posiada hydrauliczne regulatory luzów zaworowych, wspomniane już sprzęgło hydrauliczne, dzięki temu klamkę wciska się dwoma palcami i to bez wysiłku.
Maszyna waży 250 kilogramów, bez paliwa, do baku wchodzi 21 litrów wachy, a spalanie średnie jak podaje katalog to 7 na 100 ale przyznam że udaje mi się schodzić poniżej 6 litrów na trasie...
Wielkim plusem maszyny jest silnik, czterocylindrowa rzędówka Hondy, jest niesamowicie elastyczna i odporna na zajeżdżenie, jedyne czego trzeba mocno pilnować, to stan oleju...
Motocykl jeździ na pneumatycznych amortyzatorach pompowanych powietrzem, na przednim lewym amortyzatorze znajduje się system zapobiegający nurkowaniu przodu przy nagłym hamowaniu. Niestety przód jest dość twardy, co w połączeniu z miękkim tyłem sprawia czasem kłopoty...
Moto jest dość wygodne, nie robi się ciężkie w zakrętach, pomimo starszej konstrukcji...

No nie będę się rozpisywał... jak ktoś ma pytania na temat tego modelu, to piszcie śmiało...
Źródło: kresofe.forum.motocyklowe.org/viewtopic.php?t=4301


Temat: ZAWIESZENIE SPORTOWE ???
Witam !

dosyc malo wiadomosci tutaj podajesz aby cos konkretnego ci podpowiedziec
ale sprobuje ,,, podejrzewam ze masz cos podobnego jak ja mam tzn.
sportowe zawieszenie (fabryczne) z nivearegulacja z tylu co oznacza ze tyl jest caly czas pneumatycznie trzymany na jednym poziomie niezaleznie od obciazenia, fajna sprawa ale auto jest troche twardsze co nie kazdy lubi.
jezeli masz cos takiego to mozesz wkladac normalne czesci oczywiscie do przodu bo tyl nie ma sprezyn ani amortyzatorow.
oczywiscie ty nie mozesz tam nic pompowac oprocz opon ale mozesz w serwisie ustawic wysokosc tylnego zawieszenia .
jezeli masz cos innego to niestety musisz podac wiecej info a moze cos da sie pomoc !


pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=46175


Temat: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2
" />Wiemy, że temat konstrukcji naszego nowego pneumatycznego zawieszenia jest już w zarysach znany w związku z powyższym składam oficjalne pytanie.

KTO DOŁĄCZA SIE DO ZAMÓWIENIA POMPOWANYCH AMORTYZATORÓW Z USA ?
Źródło: explorerclubpolska.pl/viewtopic.php?t=600


Temat: Skaczacy Rower
" />Ciężko jest udzielać rad, skoro nikt tego jeszcze nie robił w naszym kraju, lub robił a nikomu nie powiedział.

Zadam tylko 1 ostatnie pytanie.

Czym masz odpowiednie narzędzia do rozpoczęcia pracy? Chodzi mi tu głównie o taki które pozwolą połączyć 2 części (tj. maszyna do spawania itp.), z tego co się orientuję na rynku nie ma takich pneumatycznych amortyzatorów do roweru, więc całą pracę będziesz musiała wykonać sama.

Jeśli idzie o pomysły to proszę.

Jeśli będziesz robić 3-kołowca to kup sobie na allegro 3 przednie amortyzatory (jakiekolwiek- najlepiej najtańsze, bo za 1 razem na bank nie wyjdzie odpowiednio). Tak pospawaj ramę żeby nad każdym kołem móc pod tym odpowiednim kątem zamontować amortyzator. Rozkręć amortyzatory, wyjmij sprężyny i inne nie potrzebne urządzenia tak aby powstała luźna komora. Odpowiednio ją uszczelnij (żeby nie uciekało powietrze), podłącz rurki przez który do tych komór, przez które będziesz pompować powietrze. Następnie kup sobie jakiś kompresor i pomyśl jak zrobić żeby system pompowania i zwalniania powietrza z komory był różny dla 3 amortyzatorów, żeby podczas jednego użycia nie podnosiły się wszystkie trzy tylko przykładowo sam przedni. Pomyśl dodatkowo jak zrobić żeby reakcja była szybka, ponieważ żadnego efektu nie będzie miało podnoszenie 30 sekundowe. Dodatkowo Pomyśl przy spawaniu gdzie to wszystko zamontujesz ( np. kompresor)

Pomysł dla wielu wyda się głupi, jednak nic innego mi nie przychodzi do głowy sensowniejszego. Czy do wykonania? Nie wiem. Powodzenia


">a i kolego dzieki za rade, ale skakac umiem, poniewaz balet tancze )

Chodziło mi raczej o skakanie na rowerze, ale balet też ciekawy!
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=20768


Temat: Pytanie - airride
" />pnaumatyka tez może skakać tylko niżej bo czynnik jest bardziej ściśliwy.

Co do reszt poprzednich "tłumaczeń" to poprostu bzdury bo inaczej sie tego ując nie da.
rozumiem chłopaki że jesteście "związani z marką" i lansujecie jej unikalność ale nie pociskajcie mi ciemnoty.


">Jeszcze raz podkreślam że temat załozył totalny laik, i tak też przydało by się temat wytłumaczyć a nie pokazywać przy okazji tłumaczenia jakim to się jest technicznym specem. Przy airride po prostu nie używa się sformułowań siłownik czy pompa i tyle. Bo takie pojęcia są zarezerwowane dla hydrauliki
Ale to chyba od dzisiaj wieczór dopiero są zarezerwowane? Bo wczoraj jeszcze nie były. Siłowniki PNEUMATYCZNE stosuje sie np w elementach wykonawczych przy produkcji żywności albo w browarach. A POMPA POWIETRZA przy np piecu to co pompuje? kał? .
To że ci sie być może wydaje że tak to nie znaczy że tak jest.

Jeżeli temat założył totalny laik to łatwiej zrozumie pojęcie pompy którąsie pompuje te "poduszki" niż pojęcie kompresora i jakbyście nie zaczęli prostować prostego to by na tym sie skończyło. Tyle że ja śmiałem nazwać części inaczej niż widnieją w cenniku - i stad ta zadyma. Głupi nie jestem i to widze.
Ale jak już to prosze bardzo.
Kompresor- wg wszelkich definicji jest pompą. Sprężarka, kompresor, pompa - to jest to samo urządzenie. Definicja:
Definicja pompy

">Pompa jest urządzeniem służącym do wytworzenia różnicy ciśnień między stroną ssawną (wlotem do pompy) a tłoczną (wylotem z pompy), umożliwiającej transport czynnika (gaz, ciecz). Działanie pompy polega na przekazaniu czynnikowi siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia.
I jak ktoś powie że jest inaczej i że kompresor nie wytwarza róznicy ciśnień lub nie działa na zasadzie mechanicznego przekazania czynnikowi siły to go wyśmieje. Jeżeli można nim pompowac koła lub baloniki to chyba jednak jest pompą.


">No i kolejna różnica meeega wielka to już sam sposób użytkowania tego, hydraulika nie ma żadnej amortyzacji ponieważ opiera się tylko na siłownikach i nie ma żadnych elementów resorujących
co za bzdura. to zalezy tylko od tego jak sie zaprojektowało układ.


">Jak mówisz o air ride to mówisz o poduszkach, kompresorach a nie o siłownikach
jak mówisz o poduszkach to mówisz o zakupch łóżka w Ikei.
Jeżeli mówisz o tych potocznie nazywanych "poduszkach" to mówisz dokładnie o SIŁOWNIKACH MIESZKOWYCH bo tak sie to dokładnie nazywa. Zanim wymyślono wasze Airride to od 30 lat jeżdżą na tym autobusy i ciężarówki - mają też "poduszki".15 lat temu jak broniłem dyplomu z zawieszeń to robiłem przekrój z takiego systemu i wiem to na pewno. To naprawde nic nowego w technice.

Amortyzator wbrew temu co napisałeś siłownikiem nie jest - tzn nie jest elementem wykonawczym. Chyba że mówisz o amortyzatorze sterowanym, z zewnętrznym zbiornikiem czynnika. To już bliżej choć wciąż nie do końca. Zdaje sie że mówiąc "siłownik" masz przed oczami ramie koparki z dwoma zsuwającymi sie rurami lub teleskopy klapy bagażnika. Natomiast pojęcie jest znacznie szersze.
Każdy element wykonujący prace (przesuwający, podnoszący) na skutek wtłoczenia w niego z zewnątrz czynnika lub dostarczenia energii jest siłownikiem. To czy ma kształt 2 rur, worka, walca z gumy czy misia Yogi to tylko kwestia konstrukcyjna.


">Z jakich akumulatorów składa się airride? Żadne dodatkowe nie są niezbędne do działania nawet tak rozbudowanego i szybkiego zestawu jaki ma kuba
I już wiesz z jakich. Z "akumulatorów ciśnienia" zwanych też potocznie butlami lub zbiornikami powietrza..czy jak sobie tam chcesz. Nawet układ ABS ma "akumulator cisnienia" służący za bufor z ciśnieniem jeżeli pompa by nie nadążyła... albo np skrzynia automatyczna.

I nie uczcie mie z czego sie składa taki układ i jak sie co nazywa bo wiem a wy wprowadzacie czytających w błąd tymi rewelacjamico jest w hydraulice a co jest w pneumatyce .. a po drugie używam na codzień i widze co mam pod maską. Seryjnie montowany, sterowany komputerem, samopoziomujący, reagujący na warunki jazdy układ zawieszenia i jak najbardziej czysto pneumatyczny. tyle że nie nazywa sie airride a lexus ride control system.
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=110822