generau i jego historie

photo

Temat: ŁÓDŹ wspaniałym miastem!
Witam
Zgadzam się z tobą. Jako osoba nie zmotoryzowana (cierpię na niechęć do
zdawania na prawo jazdy tudzież jestem antytalentem technicznym)poruszam się
wyłącznie komunikacją publiczną. Z racji zawodu poznałem już ją w wielu
miastach Polski i Europy. I standard jaki trzyma MPK Łódź jest na tle innych
miast znośny. Naprawdę jest lepiej niż w W-wie (gdzie można zgubić but w
dziurach jakie mają podłodi autobusów, wieczne opoźnienia, nie mówiąc już o
radosnym nie trzymaniu się rozkładu jazdy poza Metrem, WKD i SKM),
Gdańsku/Gdynii (gdzie fason trzyma SKM), Katowicach (porażka), Białymstoku
(muzeum na kółkach), Lublinie (łup, łup, łup i stoi), Chełmie (skrzyżowanie
muzeum i złomowiska z PKS). Lepsza niż w Łodzi komunikacja publiczna jest w
Rzeszowie. A co do tego że miasto jest brudne. Sam znam dzielnice w Krakowie/W-
wie o podobnym wyglądzie. I co z tego?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,245,65208154,65208154,LODZ_wspanialym_miastem_.html



Temat: Komunikacja miejska łamie prawo
Przecież napisałem- Białystok 50zl, Wawa - 66zl, Lublin- 89zl. A te 46zl to nie
wiem kto wymyslił bo napewno nie ja. Co do punktualności to proponuje wycieczke
do Lublina, Warszawy czy choćby Poznania. Zapewniam że tam jezdzą mniej
punktualnie (Wawa i Poznan głownie z powodu korków). W Białymstoku przynajmniej
sa czujniki pomiarowe i to w jakims stopniu reguluje punktualność, no i ni ema
korków. W takim Lublinie zdarza sie ze autobus wogole nie przyjezdza. A co do
monopolu to są to jest tam komunikacja prywatna nie mająca nic wspolnego z mpk
a jej poziom woła o pomste do nieba. Tabor to same graty i troche używek z
niemiec. Brak systemu biletowego(placisz 1zl i jedziesz). Taka "konkurencja"
tylko dobija miejscowe ledwo zipiące mpk , nigdzie takiej nie ma w Polsce. U
nas przynajmniej inwestują w tabor, bilety najtansze w kraju, przystanki maja
duze rozklady jazdy podczas gdy w niektorych mistach wogole ich nie ma. Owszem
mozna jeszce wiele zmienic w naszej KM ale zapewniam - nie jest taka zla jak na
takie biedne miasto jak Białystok
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,52,36546740,36546740,Komunikacja_miejska_lamie_prawo.html


Temat: Kibice szybciej wrócą do domów
Kibice szybciej wrócą do domów
Kibice szybciej wrócą do domu



Z inicjatywy Urzedu Miasta Łodzi, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji
oraz Stowarzyszenia Kibiców "Ludzie Widzewa" i Stowarzyszenia Widzew Łódź od
najbliższego meczu tj. z Jagiellonią Białystok (środa, godz. 19.15)
uruchomione zostaną cztery linie autobusowe, które będą bezpłatnie rozwozić
kibiców po meczach rozgrywanych na stadionie przy Al. Piłsudskiego. Jutro o
21.00 zostaną podstawione autobusy, które będą rozwozić kibiców Widzewa na
cztery łódzkie osiedla: Janów, Górna, Radogoszcz, Śródmieście. Linia jadąca
na osiedle Janów będzie podstawiona na ul. Piłsudskiego przy parku. Pozostałe
autobusy czekać będą na kibiców pod stadionem.

Stowarzyszenie Kibiców "Ludzie Widzewa" oraz Stowarzyszenie Widzew Łódź
apeluje do wszystkich kibiców o zachowanie porządku i kultury podczas jazdy. -
Chcieliśmy pomóc Kibicom w szybkim powrocie do domu. Liczymy, że kibice to
docenią i nie zrobią żadnej głupoty - mówi Robert Potargowicz, prezes
Stowarzyszenia "Ludzie Widzewa".

W przypadku dużego zainteresowania akcja ta, będzie przeprowadzana również na
nastepnych meczach. Poniżej przedstawiamy rozkład jazdy autobusów:

ROZKŁAD JAZDY:

LINIA 1 - Widzew - Olechów - podstawiony od strony ul. Piłsudskiego w stronę
os. Widzew

1.Rondo Inwalidów - stadion

2.Puszkina/Przybyszewskiego - Zakładowa

3. PKP Andrzejów - ul. Zakładowa/ ul. Gajcego

4.Zakładowa - Hetmańska (Postój TAXI)

LINIA 2 - Widzew - Górna

Tatrzańska - Przybyszewskiego

Tatrzańska - Dąbrowskiego

Broniewskiego - Kilińskiego (przy kościele)

Kurczaki - Rzgowska (Postój TAXI)

LINIA 3 - Widzew - Radogoszcz

1. Rondo Waryńskiego (Pomorska)

2. Zagajnikowa - Górnicza

3. Łagiewnicka/Inflancka

4. Świtezianki (stara krańcówka MPK)

LINIA 4 - Widzew - Sródmieście

1. Piłsudskiego - Kopcińskiego

2. Kilińskiego - Piłsudskiego

3. Kilińskiego - Narutowicza

4. Dworzec PKS - Północny

Kibice mają możliwość zmian w rozkładzie. Wszelkie sugestie i uwagi prosimy
kierować na adres redakcja@widzew.lodz.pl


I w koncu wielki plus. Po meczach w autobusach jest zawsze wielki ścisk.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,22925443,22925443,Kibice_szybciej_wroca_do_domow.html


Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi


----- Original Message -----
From: Piotr J. Ochwal
Wybacz, żeby jeszcze uzgadniali rozkłady jazdy z PKP i PKS :-)))


TAKI JEST ZAPIS W USTAWIE


Przewoźnik ma
uzgadniac rozkład jazdy (warunku umowy przewozu)  z PASAŻERAMI !!! Jeżeli
ileś
tam pasażerów w np. ankiecie wypowie się, że należy rozkład skorygować tak
czy
siak, to przewoźnik powinien się nad tym zastanowić. Dla własnego (i
pasażerów)
dobra.
A tak na marginesie to rozumiem z Twojego maila, że w innych rejonach
kraju do
prywatnych busiarzy się strzela z karabinów, żeby czasem nie jeździli?


To ciekawe że nie ma busów np. Katowice - Wisła, K. - Ciesszyn, K. -
Lubliniec, K. - Kraków, Kraków - Myślenice, Gdańsk - Kościerzyna, Olsztyn -
Mrągowo, Białystok - Suwałki, Gorzów Wlkp. - Zielona Góra, Wrocław - Opole a
z Lublina są we wszystkich kierunkach oprócz Łukowa, Dęblina i Terespola.


Za to zardzewiałe, truposzowate, państwowe Jelcze czy inne Ikarusy mogą
sobie
spokojnie jeździć na łysych oponach bez koncesji i żaden patrol ich nigdy
nie
zatrzyma, żeby sprawdzić stan techniczny...


Nie przesadzaj , ostatnio z połowa autobusów MPK w Lublinie to nowe Jelcze
iNeoplany. Niektóre PKSy też mają parę jelczy z klimą ale generalnie muszę
przyznać że busiarze mają wizualnie lepszy sprzęt ale nie wiadomo czy busy
nie są sprowadzone z Niemiec po totalnych kraksach.


Ze "smutkiem" muszę stwierdzić, że jak Polska podpisze "otwarte niebo" i
wejdą do
nas bez ograniczeń inni przewoźnicy lotniczy, to ceny połączeń lotniczych
spadną
tak, że samolot może stać się tańszy od IC. Obecnie przelot
Katowice-Warszawa
kosztuje 139 zł. Niewiele więcej niż 1 klasa IC, a o ile szybciej i


wygodniej...

No nie wiem czy wygodniej - najpierw stój w korkach na trasie
Katowice -Pyrzowice a poźniej Okęcie - Warszawa. Katowice - Gdańsk to może
miałoby sens ale Warszawa?


| Poza tym nie słyszałem żeby Rada Miasta Lublina dofinansowała np.
autobus
| szynowy do Parczewa - oni po prostu biorą w łapę od busiarzy i wiedzą że
| część pieniędzy zarobionych przez busmenów trafi do nich.

Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś: "część pieniędzy zarobionych
przez
busmenów trafi do nich". To juz nawet nie chodzi o łapówki. Busiarze
nolens
volens muszą płacić podatki, które to podatki zostają w lokalnym budżecie.
Gdzie
płaci swoje podatki PKP (o ile wogóle płaci)? Z czego gmina ma większy


pożytek?

Ale chyba gmina Nysa bedzie miała większy pożytek z szynobusu skoro chce do
niego dopłacać?? Oni rozumieją że busmeni kierują się tylko i wyłącznie
szybkim zyskiem, bez długoplanowej strategii rozwoju.


Poza tym po co DOPŁACAĆ z budżetu do autobusu szynowego, skoro budżet
gminy moze
ZAROBIĆ na transporcie prywatnym?


Zarobki te są raczej krótkotrwałe, nie ma dalekosiężnych wizji :( Załóżmy że
taki busmen jeździ dziennie 300 km (3 razy Lublin - Opole i z powrotem).
Spala 25 l bezyny. Daje to 25*1,3= 32 zł zysku dla budżetu z akcyzy.
Jednocześnie upadają PKSy i PKP i zwalnianym ludziom trzeba wypłacić odprawy
i zasiłki i podejrzewam  że nie wystarczy na to pieniędzy uzyskanych w
formie podatków od busmenów. :( W sumie miesięcznie busmen musiałby wpłacić
do budżetu 32*30 zł plus jakiś tam podatek dochodowy - ok. 1000 zł. Nie
wystarczy to nawet na 3 zasiłki dla zwolnionych kolejarzy.


No widzisz? A państwowa komunikacja nie przesiada się na lepsze busy,
podnosi
ceny biletów i żebra pod drzwiami Rady Miasta o dotacje...
A ludzie SAMI wybierają, czym chcą jeździć...


Ludzie sami wybierają ale kierują się jedynie bieżącym rachunkiem nie zdając
sobie sprawy co będzie po upadku PKP. Wtedy dopiero zaczną płakać stojąc w
korkach. Władze samorządowe miast na Zachodzie Polski stawiają na kolej -
jest tam jeszcze dużo linii kolejowych. Zacofany Wschód ciągle tkwi w
przesądach z czasów wczesnego kapitalizmu że samochody rozwiążą wszystkie
problemy. Zauważ że busy są charakterystyczne dla krajów o niskim poziomie
rozwoju - Turcja, Egipt, państwa afrykańskie. W krajach rozwiniętych
(Niemcy) jeździ się pociągiem.
Pozdrawiam
Aron


Źródło: topranking.pl/1573/czesi,sa,gotowi,wyslac,do,polski,swoje,pociagi.php


Temat: Ceny biletow komunikacji miejskiej w Polsce
Gość portalu: micra napisał(a):

> nie, nie jestem pewny, ale nadal uważam, że część linii nisko "obłożonych"
> obecnie później też może nie być chętnie obsługiwana przez prywatnych.

Linie nisko obłożone najlepiej zlikwidować.
Nie mam pojęcia po co istnieją linie typu 58, 41 czy 12.

> Nie wiem jak wygląda kwestia partycypacji w kosztach utrzymania przystanków
> przez prywatnych, zatok przystankowych, koszy na śmiecie.

Płacą za to.

> Ponadto MPK utrzymuje również linie trolejbusowe, które co by nie mówić są
czystsze dla środowiska niż autobusy.

Na pewno dla Lublina czystsze ale dla Kozienic niekoniecznie.

> By utrzymać linie trolejbusowe potrzebne jest jakieś zaplecze, na
> które stać tylko jedną firmę w mieście. Żeby utrzymywać trolejbusy trzeba
> czerpać też dochody z autobusów lub też wywalić trolejbusy i nie martwić się
w ogóle o środowisko/ludzi.

Ciekaw jestem czy w Białymstoku, Rzeszowie czy Olsztynie gdzie nie ma trajtków
jest faktycznie większe zanieczyszczenie powietrza niż w Lublinie?


> ale Polski Express (jadą długo, ale bezpiecznie i jest tam całkiem wygodnie
i
> tanio).

Może po zliberalizowaniu rynku przewozów miejskich w Lublinie Polski Express
zacząłby wozić ludzi po mieście? Fajnie by było.

>
> Jak wygląda komunikacja prywatna i państwowa można zobaczyć w Zakopanem: do
> miejsc bardziej oddalonych owszem, można pojechać, ale:
> - godzina odjazdu nie jest znana, bo tam pojedzie mało osób;
> - godzina może być znana pod warunkiem, że zapłacimy za całego BUSa bez
> gwarancji, że tam też będzie ktoś mógł nas zabrać;
> - gdy jeździł PKS (i nadal jeszcze jeździ) to godzina odjazdu była znana i
> godzina powrotu też.

A u nas w Lublinie jeżdżą prywatne busy i godzina odjazdu jest znana i godzina
przyjazdu też. Rozkłady wiszą na dworcu i są przestrzegane.

>
> Owszem, można tam pojechać własnym samochodem lub taksówką, ale tamte tereny
> lepiej odczują jeden większy pojazd niż tysiące małych.
> Może MPK zacznie kupować więcej małych pojazdów niż kolosy, może zaczną one
> jeździć na gaz i dojdzie do obniżenia akcyzy i pozostałych podatków, jakimi
> obłożony jest gaz. Nie wiem.

Chyba tylko wtedy jeżeli zostaną zmuszeni do restrukturyzacji.

>
> Czy Ty jesteś pewny, że oddanie komunikacji miejskiej prywatnym przewoźnikom
> zagwarantuje ten sam poziom obsługi pasażerów? Ja nie mam takiej pewności,
> przypuszczam, że JKM taką pewność też będzie miał, ja nie i tego się boję.


Myślę, że nawet poziom obsługi pasażerów będzie wyższy - nie będzie chamskich
kierowców, nie będą zamykać pasażerom drzwi przed nosem itp. Z prostej
przyczyny - każdy dodatkowy pasażer dla prywaciarza oznacza dodatkowy zysk.
Na pewno będą dzielnice, gdzie będzie mniej autobusów - np. Sławin, Sławinek
czy Felin. Ale teraz też MPK nie rozpieszcza mieszkańców ww.dzielnic. To już
tak jest - nie da się mieszkańcom Felina zapewnić takiego dojazdu do centrum
jak np. z LSMu.


> Jeżeli płacimy tak wysokie podatki jakie płacimy to chcę odpowiedniej
obsługi
> za takie podatki. Jak te podatki zostaną obniżone to będę optował za innymi
> rodzajami transportu.

Ja jestem za obniżeniem podatków bo obecnie pieniądze z naszych podatków
obsługują raczej prywatne konta urzędników a nie potrzebujących biedaków.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,7078369,7078369,Ceny_biletow_komunikacji_miejskiej_w_Polsce.html