generau i jego historie

photo

Temat: tanie linie lotnicze

Po prostu trzeba sobie samemu dźwigać  bagaże, nie ma super fajnego terminalu z mnóstwem sklepów i do samolotów zwykle dowożą autobusami  

hmm tych różnic akurat nie zauważyłam - bagaże oddawaliśmy tak samo, odwiedziłam te same sklepy w tym samym terminalu, a autobus, czy rękaw - też spotkałam oba, i w tanich i w drogich liniach. Ba zdażyło mi się nawet iść do samolotu na piechotę z terminalu - też i w drogich i tanich liniach.

Co do terminalu to jadąc na lotnisko w Wawie powiedziałam kierowcy, żeby wiózł nas na terminal Etiuda (bo koleżanka mi powiedziała, że stamtąd latają wszystkie tanie linie). Wysiedliśmy ... a tu ani żywego ducha, nawet biuro oficera dyżurnego było zamknięte na cztery spusty, naszego lotu nie było w rozkładzie . Znikąd informacji, na informacji telefonicznej nie było numeru linii CentralWings. W porannym widzie (wstawaliśmy o 5 rano) pomyślałam, że te linie z pewnością zbankrutowały wczoraj w trakcie naszej podróży do Warszawy a my nie oglądaliśmy wiadomości tv . Na szczęście postanowiliśmy się przejść na terminal międzynarodowy, gdzie szybko odnalazłam nasz lot. Aż wstyd się przyznawać
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=23500



Temat: Lotnisko w Chrcynnie -jak dojechac???

Nie mogę nigdzie znalezc informacij o tym, jak dojechac komunikacją NIE samochodowa na lotnisko w CHrcynnie.
Moze ktos z Was wie?
W sobotę mój mąz ma tam ekhm latac na motolotni, bo sama mu taki prezent pod choinkę sprawilam.
Musimy tma jakos z dziecmi dojechac. Chyba jezdzi tam jakis autobus?!

zapytam brata bo skacze tam ze spadochronu, byłam tam wiele razy ale nie samochodowo nigdy, dojazd jest kiepski bez auta, ale z tego co pamiętam to przy głównej drodze z której sie skręca do bazy jest chyba jakiś przystanek pks

ot oj podziwam Was niezmiernie jak sobie radzicie z 2 i bez samochodu



niektóre kursy z warszawy do ciechanowa sa przez nasielsk i chrcynno ale jak patrze w rozkład wszystkie popoludniu


cyd
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=56730


Temat: Horroru na samolotach ciąg dalszy!
Już dawno wspominałem o przepełnionych porannych autobusach czy to 175 czy to 504 jadących ok. 7 z Zawiszy w stronę Lotniska i Kabat. Głównie za sprawą ludzi jadących do biur przy 1 Sierpnia czy na Lotnisko ale warunki podróży przed 9 rano od strony Śródmieścia 175 są gorsze od tych jakie mają świnie wiezione na ubój. Tłumy pasażerów jeżdżą na 9 do niedawno otwartych biurowców Lipowego Biznes Parku (przystanek Baleya) i do Wiśniowego Parku (przystanek Novotel). Zapraszam ludzi od liczenia frekwencji do autobusów chociażby 175 przed 9 rano na przystanek Rakowiec Lotnisko Okęcie i niech obliczą frekwencję. Obawiam się, że zapełnienie wyniesie nie 100 a przynajmniej 150%-180% Ogólnie ludzie stoją z przygniecionymi twarzami do szyb w autobusach. Wygląda to okropnie. Dziś przeładowany autobus 8137 na 7/175.
Już teraz tłumy pasażerów przyjeżdżają pociągami do stacji Warszawa Żwirki i Wigury ale mimo wszystko nadal linia 175 wiedzie prym i dopóki pociągi w porannym szczycie z Śródmieścia nie będą kursować do stacji Żwirki i Wigury co 10 min to linia 175 w wybranych godzinach powinna kursować zamiast co 10 to co 5 min. Jeżeli nie można wpisać dodatkowych wozów w rozkład to chociaż wtyczki powinny się pojawić na 175.
I żeby ktoś nie napisał, że myślę tu o sobie. Ja dzięki Bogu rano nie muszę jeździć z Śródmieścia na Ochotę ale to co przeżywają pasażerowie 175 dzień w dzień to chora i nienormalna sytuacja.
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=7671


Temat: Formuła 1 w Warszawie
@digimax
Trudno mi napisać jak dojechać komunikacja miejska na lotnisko. Już dobrych kilka lat nie jeździłem czerwonakami. Więc jeżeli ktoś z Warszawy ma lepsze doświadczenie niech cos naskrobie.
Przede wszystkim nie ma w warszawie dworca głównego. Jeżeli ktoś dojeżdża pociągiem to najlepiej wysiąść na „Centralnym”. Stąd z przesiadka w około 30-40 minut dotrzemy na Bemowo. Z pod dworca należy wsiąść do tramwaju (17, 10) w kierunku Żoliborz / Bemowo. Po około 25 minutach dojeżdża się do ronda Radosława. Należy wysiąść za rondem i przesiąść się w 2 lub 13. po około 15 minutach wysiadamy na przystanku „Piastów Śląskich”, z którego rozpościera się widok na całe lotnisko.
Z pod dworca centralnego odjeżdża też sporo autobusów, które na pewno dojeżdżają na lotnisko, niestety nie wiem jakie. Może ktoś inny z Warszawy poda numery.

Jeżeli ktoś przyjedzie autobusem to pewnie wysiądzie na dworcu zachodnim. Nie ma tu tramwajów jest za to sporo autobusów. (niestety nie wiem jakich). Na rozkładzie na przystanku należy odnaleźć taki, który dojeżdża na Piastów Śląskich.

Można też dojechać taksówką. Koszt z centrum to około 25-35 złotych.
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=1061


Temat: Rewolucja na lotnisku

Rewolucja na lotnisku
Bydgoszcz stoczy walkę o pasażerów, którzy obecnie korzystają z portów w Poznaniu i Gdańsku

100 procent więcej połączeń, 200 tysięcy dodatkowych pasażerów - prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz, Krzysztof Wojtkowiak, jasno określa kierunek rozwoju lotniska.

Liczba połączeń realizowanych przez Ryanair wzrośnie z 12 do 23 tygodniowo. I to już pod koniec marca. Ostatecznie znika z bydgoskiego rozkładu lotów połączenie z East Midlands. Wraca za to połączenie z Birmingham (trzy razy w tygodniu). Bydgoskie lotnisko zyska połączenia z Bremen (trzy razy w tygodniu) oraz hiszpańskimi Alicante (dwa razy w tygodniu) i Barceloną (dwa razy w tygodniu).

Loty do Londynu - najważniejsze z punktu widzenia PLB - będą odbywać się codziennie. Bydgoszcz rzuca w ten sposób rękawicę portom lotniczym w Gdańsku i Poznaniu, które również obsługują tę trasę.

Bez zmian pozostaną połączenia do Duesseldorfu i Liverpooolu.

- Również wczoraj porozumieliśmy się z przedstawicielami Jet Air w sprawie połączeń ze stolicą. Mamy nadzieję, że poranne loty do Warszawy zadowolą naszych pasażerów i spełnią oczekiwania przedstawicieli lokalnego biznesu - mówi prezes Krzysztof Wojtkowiak.

Połączenie z Warszawą jest jednak tylko swoistym testem rynku i zostaje wprowadzone na dwa-trzy miesiące. Zostanie utrzymane, jeśli będzie zapotrzebowanie na loty, a jeśli pasażerów zabraknie - ulegnie likwidacji. Od 30 listopada samoloty do Warszawy będą startować z Bydgoszczy również o godzinie 10.00.

Wkrótce na stronie interentowej PLB - www.plb.pl - pojawi się nowy rozkład lotów.

- Szacujemy, że nowe połączenia dadzą nam około 200 tysięcy pasażerów rocznie więcej. W ten sposób osiągniemy powoli granicę przepustowości portu. Konieczne są więc inwestycje - budowa pasa startowego, płyty postojowej, terminalu i kilku innych obiektów - wyjaśnia Krzysztof Wojtkowiak. - Tym bardziej że prowadzimy zaawansowane rozmowy nie tylko z przedstawicielami Ryanair, ale również z innymi przewoźnikami.

O tym, ile trzeba będzie zapłacić przewoźnikowi za otwarcie nowych połączeń i czy na te opłaty oraz proponowane inwestycje zgodzi się walne zgromadzenie akcjonariuszy, które musi je zatwierdzić, dowiemy się 3 grudnia.

Express Bydgoski
http://www.express.bydgos...155464&IdTag=85


Skoro mają być nowe połączenia może warto uruchomić autobusy z Torunia na lotnisko?
Źródło: forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?t=2881