generau i jego historie

photo

Temat: Nowy rozkład
He he przyjeżdżam do Chełma a przy peronie zamiast kibla do Dorohuska stoi SA 107-01

Okazało się że przyjechał w połowie kwietnia i przy okazji jest zmiana rozkładu, osobówki są teraz na odcinku Chełm-Dorohusk-Chełm, zniknął np. pociąg Dorohusk-Lublin. Frekwencja w szynobusie oczywiście optymalna do wielkości pojazdu, tylko wyszło zarządzenie że jest zakaz przewozu rowerów Nikt w Lublinie nie pomyślał, że przy standardowej frekwencji można spokojnie rower wsadzić i generalnie drużyna konduktorska rowery przyjmuje.

Niestety nadal szybkością dojazdu wygrywają prywaciarze ze swoimi busami. Wszystko przez to, że parę lat temu w Brzeźnie był wypadek na przejeździe niestrzeżonym i poszkodowany doczytał się w przepisach że linia Chełm-Dorohusk nie ma odpowiedniej sygnalizacji na przejazdach (problem leży w ilości torów-2 normalne plus szeroki). Skutek-przed KAżDYM przejazdem zwolnienie do 15 km/h a takich zwolnień jest chyba 4 na długości około 22 km międzynarodowe także zwalniają. A na szerokim torze i tak jest ograniczenie prędkości na niemal całej długości z Dorohuska do Naftobazy (chyba 30 km/h)

PS. Do Chełma podobno ma wrócić także Kolzam i w sezonie jeździć do Uhruska albo Włodawy...średnio to widzę, maszyniści także nie byliby zachwyceni, średnio co piąty kurs kolzama był zastępowany przez ukochane SP 32 (teraz nie ma w Chełmie żadnej, Zamość zabrał )
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=1267



Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
PKP InterCity chce od 1 września zlikwidować ponad 90 pociągów. Z rozkładu jazdy ma zniknąć m.in. część połączeń do Gliwic, Gorzowa Wielkopolskiego, Ełku, Chełma, Zgorzelca czy Szczecina. Niektóre pociągi wcześniej skończą trasę, np. z Warszawy zamiast do Jeleniej Góry dojadą do Wrocławia, zamiast do Raciborza – do Katowic, a zamiast do Szczecina – do Bydgoszczy.

– To ruch konieczny z ekonomicznego punktu widzenia – przekonuje Krzysztof Celiński, prezes PKP InterCity. Twierdzi, że dzięki cięciom przygotowująca się do wejścia na giełdę spółka zaoszczędzi rocznie kilkanaście milionów złotych.

Zlikwidowane mają być głównie połączenia przejęte od spółki PKP Przewozy Regionalne w grudniu 2008 r., gdy ta została przekazana marszałkom województw.

– Brakuje nam autobusów szynowych, które kupowali marszałkowie i które są teraz własnością PKP Przewozy Regionalne – mówi Celiński. – Mamy tylko lokomotywy spalinowe, które są dużo droższe w użyciu i wymagają remontów.

Jak twierdzi prezes PKP IC, by móc dalej jeździć na zamykanych trasach, trzeba by wyremontować kilkanaście lokomotyw. Koszt remontu jednej szacuje na 4,3 mln zł. Podkreśla, że przy znikomej liczbie pasażerów na tych trasach jest to nieopłacalne.

Część likwidowanych pociągów zastąpią autobusy, w których ważne będą bilety kolejowe. Tak ma być m.in. na trasie Zamość – Rejowiec, Lublin – Bełżec, Działdowo – Grudziądz czy Zamość – Rzeszów.

Niewykluczone, że lukę w rozkładach jazdy wypełnią PKP Przewozy Regionalne.

Rynek Kolejowy
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Pociągi jeżdżą jak chcą!
Gdyby PKP była jedną firmą, a nie setką spółek z.b.o.o to pociągi by czekały. A tak każdy robi na złość innej spółce, aby przekonać, że nie warto korzystać z jej usług. Traci na tym klient i .... gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta: BUSY. Na przykład w Chełmie. Jeśli chcesz jechać REG do Lublina i potem przesiąść się na TLK do Krakowa, musisz czekać 58 minut, bo REG z Chełma przyjeżdża 2 lub 3 minuty po odjeździe TKL do Krakowa (tak zapisane w rozkładzie), więc nic dziwnego, że bus Chełm-Kraków ma się dobrze. Skoro w rozkładzie zatwierdzono takie anomalia, to cóż dopiero w praktyce. Oto polska kolej....
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=10618


Temat: : Chełm: Trudny powrót po świętach
Kasjerka w Chełmie sprzedała pasażerce bilet, choć pociągu miało nie być

- Żeby zdążyć na pociąg do Wrocławia musiałam jechać taksówką z Chełma do Lublina. Oprócz tego, że kupiłam bilet na pociąg, który, jak się okazało, nie kursuje, wydałam dodatkowe 200 zł - żali się czytelniczka.

Pani Joanna wraz z siostrą pochodzą z Chełma, ale mieszkają i pracują we Wrocławiu. Na święta przyjechały do rodzinnego miasta, żeby spędzić czas z bliskimi. Jedna z sióstr chciała wracać do Wrocławia już w Nowy Rok ponieważ drugiego stycznia musiała być koniecznie w pracy. - Siostra kupiła bilet na pociąg o 8.50 do Lublina, gdzie miała się przesiąść na następny, już bezpośredni do Wrocławia. Kasjerka nie tylko sprzedała jej bilet, ale też powiedziała, ile będzie miała czasu na przesiadkę.
Rano po sylwestrze siostra przyszła na dworzec, a pociągu nie było. Okazało się, że kursuje tylko w dni robocze - opowiada pani Joanna. W Nowy Rok nie tylko pociągi, ale też busy i autobusy kursują rzadziej lub wcale. Żeby zdążyć na pociąg do Wrocławia siostra pani Joanny musiała pojechać taksówką do Lublina. Na dworcu w Chełmie jest tylko jedno okienko z kasą i informacją PKP. Dlatego będąc na miejscu, nie ma możliwości żeby dowiedzieć się o rozkładzie jazdy inaczej niż u pani kasjerki. - Na pewno wyjaśnimy tę sprawę. Być może nasz pracownik popełnił jakiś błąd, ale trzeba pamiętać, że to podróżni mają obowiązek sprawdzania rozkładu jazdy - mówi Michał Lipiński pracownik biura prasowego PKP Przewozy Regionalne.

Źródło: Gazeta Wyborcza
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6028


Temat: : Zamość a pociągi osobowe
Dlaczego tak jest? Zobacz rozkład jazdy autobusów z miasta Zamość:
http://www.rozklady.com.pl/main.php?page=tabl_3&
do Lublina - 20 kursów na dobę;
do Rzeszowa - trzy
Do Chełma - jeden

Do tego Zamość jest królestwem dolmuszy:
http://www.angelfire.com/jazz/mlawa/busy/zamosc.htm

Jeżeli już skądś dokąś potencjalne pociągi osobowe miałyby jeździć, to największy potencjał przestrzenny by miała relacja Zamość - Rzeszów, przez Biłgoraj, Ocice, Kolbuszową, bo raz, że obecnie tam nie ma specjalnie dobrego połączenia, a dwa, że bez zmiany kierunku jazdy. To mogłoby się udać w ramach reaktywacji remontowanej właśnie linii Rzeszów - Ocice. Bo w Rzeszowie korki na wjeździe od Kolbuszowej są niemiłosierne.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7443


Temat: : Kompromitacja na trasie Warszawa - Lublin - Lwów
W tej całej bezmyślnej reformie przewozów pasażerskich nikt nie pomyślał o takich miastach skąd ludzie dojeżdżają do większego w celu przesiadki jak w przypadku Chełma i Lublina brak wspólnego biletu powoduje pogłębianie tendencji spadkowej. Zresztą nie od tego roku bolączką Chełmską jest brak bezpośrednich połaczeń, co zresztą było wynikiem polityki Lublina aby tam były tabor i rozpoczynały bieg pociągi a ludzie sobie dojadą ale dziś kiedy to są konkurencyjne wręcz firmy ludzie już nie mają po co dojeżdżać i kupować dwóch biletów. Poza tym Lubelszczyzna to jest królestwo busiarstwa niestety. Zresztą także PR nigdy nie wykorzystywało potencjału linni, zmasowana akcja marketingowa w połączeniu z zaporowymi cenami dla busów miałaby szansę przywrócić linni pasazerów, za czasów PR nie myślano o tym najszybszy czas podróży między Chełmem a Lublinem wg rozkładu to jest 51 min więc czas bardzo konkurencyjny. Na kolei zasze był ten sam problem brak myślenia nowoczesnego i całościowego,elastycznego. Odrobinę wzbogacona oferta pociągów osobowych plus 4-5 pociągów pośpiesznych do i przez Warszawę dla przykładu
05;00 "Gałczyński" Chełm- Warszawa-Poznań - Szczecin- Świnoujście
08:00 "Chełmianin" Chełm -Warszawa- Bydgoszcz- Kostrzyn
11:00 "Prosna" Chełm-Warszawa -Łódź-Wrocław
14:00"Czartoryski" Chełm-(w Pilawie skręcający na Czachówek i dalej Linią Radomska wjeżdżający od Warszawy Zachodniej zeby nie omijać Centralnej -Gdynia
17:00""Roztocze" Chełm- Warszawa
Wagony Z Zamościa i Bełżca powinny dojeżdzać do Stacji Lublin i tam być łączne.
No i oczywiiście inne cennny na odcinkach Chełm- Lublin-Warszawa Zamość Bełzec - Lublin -Warszawa niż wynikają z taryfikatora stała oferta specjalna w cleu walk iz konkurencją
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5009


Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
Słupsk: PKP tnie połączenia, PKS planuje uruchomić kolejne

Na skutek likwidacji połączeń kolejowych rośnie zainteresowanie kursami autobusów dalekobieżnych. PKS Słupsk planuje uruchomić drugie połączenie do Katowic.

Dzięki regularnym kursom autobusów, Słupsk nie całkiem jest odcięty od świata po likwidacji przez PKP Intercity pociągów m.in. do Wrocławia, Katowic czy Przemyśla i ograniczeniu kursowania ekspresu w kierunku Warszawy.

– Nasze autobusy odjeżdżają codziennie do Katowic oraz do Warszawy – przypomina Andrzej Kraweczyński, prezes zarządu PKS Słupsk S.A. – To doskonała alternatywa dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z pociągów.

Trasy autobusów są nieco inne niż pociągów. Autobus do Katowic jedzie m.in. przez Człuchów, Chojnice, Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Częstochowę. Połączenie cieszy się powodzeniem i PKS zamierza uruchomić kolejne w tym kierunku. Nie wiadomo na razie kiedy i którędy autobus pojedzie. Trzeba najpierw ustalić trasę przejazdu, przystanki i rozkład jazdy.

Do Warszawy pasażerowie mają aż trzy kursy. Dwa – poranny i wieczorny – mają odjazdy ze słupskiego dworca o godzinach 5.30 i 22.00. Autobus po drodze zatrzymuje się m.in. w Bytowie, Toruniu i Płocku. Podróż trwa około dziewięciu godzin. Poza tym w stolicy zatrzymuje się również autobus kursujący cały rok na trasie Słupsk – Hrubieszów, jadący również przez Lublin i Chełm. Poza tym autobusy dalekobieżne kursują ze Słupska również do Łodzi przez Włocławek, Łęczycę, do Zakopanego przez Kraków, Myślenice oraz do Poznania.

PKS dla niektórych pasażerów przygotowało zniżki. 20 procent mniej za bilet zapłacą uczniowie i studenci do 24 roku życia i osoby, które ukończyły 60 lat. Ponadto obowiązują wszystkie ulgi, tak zwane ustawowe, czyli m.in. dla dzieci do lat czterech, niepełnosprawnych i kombatantów.

Pasażer może dopłacić za dodatkowy bagaż. Cena biletu obejmuje jedną walizkę lub plecak, który jest przewożony w bagażniku oraz niewielki bagaż podręczny trzymany w autobusie. Wysokość dopłaty waha się w zależności od odległości – za 100 kilometrów jest to 3,50 zł.

Źródło: Głos Pomorza
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Ściana wschodnia
Jesli chodzi o Zamość to czas przejazdu w kierunku Lublina i Warszawy jest sztucznie wydłużony z uwagi na 2 zmianę kierunku jazdy co w przypadku pierwszej zmiany w Zawadzie jest bardziej kłopotliwe bo z tego co wiem nie ma bocznicy pozwalającej ominąc tę stację i jechać prosto w kierunku Krasnegostawu( w czasach PRL były plany i projekty przeniesienia dworca w inne miejsce.) a jeśli chodzi o drugą zmianę kierunku jazdy w Rejowcu to tam istniej bocznica pozwalająca ominąć Rejowiec jednak aktualnie chyba jest nieprzejezdna,Ten manewry na stacji Zawada i Rejowiec dokładały do czasu przejazdu 30 min. Oczywiście dzisiaj przy oszczędzaniu na wszystkim raczej już nic się z tym nie zrobi a puszczenie składu Zamość -Lublin z ominięciem Rejowca trakcją spalinową nie łączonego z wagonami z Chełma w Rejowcu wydaje się niewykonalne. Ten manewry na stacji Zawada i Rejowiec dokładały 30 min. Przy Solinie wagony Z Bełżca traciły chyba 40 min.
Sensowne rozwiązanie problemu trasy Zamość- Lublin- Warszawa nie jest proste z uwagi na brak elektrycznej sieci trakcyjnej na odcinku Zamość - Rejowiec a nie wiem czy istniej dwusystemowa trakcja zbudowana na na zasadzie EZT mająca dwa czoła pozwalająca znacząca skrócić czas przejazdu.bez remontu sieci.
Poza tym PkP IC nie wprowadziło żadnych nowych ofert dotyczących pociągów pospiesznych. Tyczy się to także trasy Chełm - Lublin która ma niezłe parametry jak na Polskie warunki, 74 km najszybszy pociąg wg rozkładu pokonuje w 51 min. Jednak od września jedynym dalekobieżnym i to niecodziennym połączeniem jest Chełmianin w relacji Chełm- Warszawa -Bydgoszcz. Nadwisśanka(7) jest jest jeszcze w na tyle dobrym stanie ( na marginesie najgorszy jest odcinek od Otwocka bo Warszawa ma ważniejsze wydatki kierunki niż Lubelski ) ze jest w stanie konkurować z busami i to na całym odcinku leżącym w Polsce czyli od Chełma jednak ilość połączeń, brak konkurencyjnej oferty taryfowej oraz standard wagonów pogrążają tę linie. I to nie o to chodzi żeby z Chełma Zamościa czy nawet Lublina jeździć IR które uważam za efekt patologii Polskiej koleli.
I tak podsumowując to drugie pod względem Ludności miasto Lubleszczyzny Chełm ma 1 połączenie i to niecodziennie dalekobieżne a Zamość ma połączeń 0. Tak wygląda kolej międzyregionalna w centrum ściany wschodniej czyli w województwie lubelskim.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8460


Temat: : Rozkład jazdy PKP Intercity 2009/2010
Tak naprawdę winni są twórcy reformy
PR prowadzi wojnę bo musi przetrwać tak skonstruwana społka nie miała od początku racji bytu bez zwiększenia dochodu województw w tytułu CIT z przeznaczeniem na PR i oddłuzenia jest to nie możliwe
PKP IC objeło "problemowe połaczenia" i wojne z PR a nie może także generować strat.
To nie mogło się skonczyć inaczej.

A co do nierentowności to nierentowność też na niektórych odcinkach została bardzo skrupuatnie i długotrwale wypracowana
Ja tu podam przykład jednej linni do który będzie zbieżny z innymi podobnym nqadwiślanka ( nr 7) a dokładnie odcinek Chełm - Lublin
Od nowego rozkładu jazdy 16 pociągów dziennie osobowy do Lublina (Niektóre do Deblina) 2 TLK do Warszawy ( w tym jedne do Bydgoszczy) 1 miedzynarodowy niedostępny w komunikacji krajowej.

Za czasów pośpiesznych bywało tak że istaniał tylko 1 pospieszny i na inne połaczenia konieczna była przesiadka co ogromną część pasażerów zniechęca do korzystania z usług kolei. a pociągi osobowe w dużej liczbie kursowaly skomunikownane z pośpiesznymi. W sensie eknomincznym czy to jest dotacja na przewozy miedzywojewodzie czy pieniadze z wojeództw przekazywane do pkp pr jako dotacja dla nierentownych połaczen lokalnych z uwagi na fakt ze cześć dochodow wlasnych wojewodztw pochodzi z Cit i pit to
własciwe ciągle te same pieniadze taki rozdział finasowania niczego dobrego nie wprowadziło gdyby to była jedna pula można by było nimi inaczje zarzadzać wprowadzając wiecej bezposrednich relacji i konkurowac skutecznie promocjami z busiartwe ktore na lubelszczyznie zrozrosło się gigantyczne chociaż w PKP PR nic takiego by nie zrobiono bo trwała tam błoga komuna nawet jak tworzono ofetę do walki z busiarstwem do Lublin to dotyczyła tylko odcinka Lubleskiego o Chełmie i "Świetej pamięci" Zamosćiu nikt nie myślał.
Zresztą podbnie dzisiaj postępuje IC w wyniky wojny na najlepszym odcinku Kraków- Warszawa można przejechać z parę groszy a gdzie IC jedzie 5 H przy porwonywalnej odległość mowię tu o Wrocławiu ani jdnego tlk prze Poznań czy CMK
Odcinek Chełm - Lublin 74 km i 4 postoje TLK od grudnia pokona w 55 min więc jest to naprwde dobry czas pozwalający konkurować z busami ale teraz kidy busy już mja ugruntowana pozycję bedzie do trudne do Warszawy Centralnej 3 20 min 249 km ( Lublin - Warszawa 175 km 2.25 min) Więc nierentowość nawet krancowego odcinka nadwiślanki to jest tylko kwestia braku chęci i pomysłów. Chociaż obecnie kiedy są to są wrogie spólki to już nie jest proste.

.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8808