generau i jego historie

photo

Temat: Koniec marzeń o szynobusach. To nieopłacalne
tak na szybko rozkład jazdy komunikacji drogowej Cieszyn - Bielsko
5.05 DAS 2
5.30 Interpalm Kraków
5.50 PKS Kraków
6.05 DAS 2
6.30 PKS
7.00 PKS
7.00 Interpalm Kraków
7.05 DAS 2
7.30 PKS
7.45 Interpalm Kraków
8.05 DAS 2
8.30 PKS Łancut
8.50 Interpalm Kraków
9.00 PKS Krosno

widzisz że są momenty gdy jest połączenie co 10 minut, są też
momenty gdy jest co 30 minut, średnio daje to połączenia co ok. 15
minut
tak że pociąg nie ma najmniejszych szans w konkurencji z
przewoźnikami drogowymi czyli PKSem i busami. Pociąg miałby szansę,
gdyby jechał np. 25 minut, ale stan torów na to nie pozwala, a w
remont torów trzeba by władować kilkadziesiąt milionów które trzeba
by zabrać np. szkołom czy szpitalom



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,53,93785136,93785136,Koniec_marzen_o_szynobusach_To_nieoplacalne.html



Temat: Koniec marzeń o szynobusach. To nieopłacalne
Gość portalu: aron napisał(a):

> tak na szybko rozkład jazdy komunikacji drogowej Cieszyn - Bielsko
> 5.05 DAS 2
> 5.30 Interpalm Kraków
> 5.50 PKS Kraków
> 6.05 DAS 2
> 6.30 PKS
> 7.00 PKS
> 7.00 Interpalm Kraków
> 7.05 DAS 2
> 7.30 PKS
> 7.45 Interpalm Kraków
> 8.05 DAS 2
> 8.30 PKS Łancut
> 8.50 Interpalm Kraków
> 9.00 PKS Krosno

Kretynie, bo inaczej sie nie da: prawie wszystkie z podanych kursow nie zatrzymuja sie nigdzie po drodze, poza Skoczowem - jada autostrada miedzy Cieszynem a Bielskiem.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,53,93785136,93785136,Koniec_marzen_o_szynobusach_To_nieoplacalne.html


Temat: Koniec marzeń o szynobusach. To nieopłacalne
Max, połączeń na trasie BB-Cieszyn masz od cholery..DAS II, PKS
Cieszyn, PKS żywiec, PKS Wadowice, Interpalm, Comfortbus i cos tam
jeszcze ostatnio się pojawiło. Niektóre linie jadą przez autostradę,
niektóre zachaczaja o wioski. Generalnie do Cieszyna można spokojnie
dojechać w jakieś 3 kwadranse, czyli 2x krócej niż pociągiem na tej
samej trasie.
Max rozumiem, że kochasz kolej, ale lepiej by ta miłość była
kierowana na szybka kolej w postaci TGC czy ICE, niż lokalnych
kolejek szynobusowych na które NIE MA PIENIĘDZY. Owszem pieniadze by
się znalazły, ale w tym województwie kolej odgrywa marginalną rolę.
Tu nawet trasy między dużymi miastami czy międzynarodowe są w
opłakanym stanie. Jadąc Szyndzielnią do Wrocławia od razu widac,
gdzie zaczyna się dolnosląska DOKP (tam gdzie pociąg nagle
przyspiesza), podobnież analogia z jazda do Krakowa.
Aron, którego określasz jako trolla ma racje, utrzymywanie koleji do
Cieszyna jest w obecnej sytuacji bez sensu, kiedy obładowany pociag
jedzie z BB do Katowic normalnie (czyli 1,5 h), mimo że w rozkładzie
jest 15min krócej. Do tego czas umilaja nam kolejne „remonty”.
Obrażasz ludzi ze ściany wschodniej że SA gorsza cywilizacja. To
popatrz jaką cywilizacje reprezentuja nasi kuzyni zza Wisły…w
śląskim nawet w GOP polikwidowano połączenia regionalne. A Katowice,
Bytom, czy Zabrze to mogłyby Lublinowi czy Rzeszowowi buty wycierać
jeśli mowa o estetyce.

Moim zdaniem rozwiązanie jest jedno. Sprawić, by pociągi jeżdzące do
Wisły czy Ostrawy jeździły przez BB…trasa raptem 8 km dłuższa niż
via Chybie. Owszem wymaga to remontu i dołożenia dodatkowego toru,
lecz profitem byłby potencjalny klient bielskiego obszaru metro.
Linia powinna oferowac prędkość 100-120 km/h bez tego nie ma co jej
reaktywować.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,53,93785136,93785136,Koniec_marzen_o_szynobusach_To_nieoplacalne.html