generau i jego historie

photo

Temat: Metro w Warszawie
Jerzy Iwanski <ple@poczta.onet.plw artykule
news:39DF37B4.60F9D703@poczta.onet.pl pisze...

W dzisiejsze stolecznej jest ze tylko dwa sklady beda kursowac
regularnie.
Bedzie tak przynajmniej do konca roku albo do otwarcia nowego odcinka
metra
dp Bankowego.:-(
Jest tez rozklad jazdy nowych wagonow na ten weekend.


Oraz frapująca informacja, że piąty skład składa się w Konstalu. Ciekawe
kiedy wyjedzie na Metalowców :-)))


Źródło: topranking.pl/1727/metro,w,warszawie.php


Temat: Syndrom wsi.


Olaf Skrzymowski wrote:

Tu nie Chicago - nie rozwalili jeszcze komunikacji zbiorowej. Miasta
amerykańskie były projektowane pod kątem samochodu,


chyba tylko LA, reszta jak Chicago NYC czy tez SF powstawaly i rozwijaly sie w
czasie kiedy krolowaly nam poczciwe dorozki, Chicago powstalo w 1831r


więc są bardziej
rozwlekłe, łatwiej zmieścić w nich dużą ilość samochodów, są trudne do
obsłużenia komunikacją zbiorową.


nie jest az tak zle....bynajamniej tam gdzie bylem... no moze  poza
przedmiesciami Chicago, tu jest okrrrrropnie...tam  trzeba wiedziec gdzie
autobus jedzie bo przystankow nie ma , zas autobus zatrzymuje sie na  kazde
żądanie pasazera  w jakimkolwiek -dozwolonym przepisami- miejscu


1) czekając na autobus wyrabiasz sobie odporoność :-)


ale nie wyrobie sobie odpowiednio doskonalej kuloodpornej skory :))))   tutejsze
statystyki nie klamia....


2) rozkład jest od tego, żeby nie wychodzić godzinę wcześniej na
przystanek


w Chicago rozkladu jazdy dla autobusow nie ma,
metro zwane tu kolejką ociera sie o cos takiego jak rozklad jazdy  ale czesto
ulega rozkladowi, samoistnemu..
tramwaje widziano tu ostatnio w latach 60.

jakos tu w tej dyskusji nikt nie zwrocil uwagi iz samochod sluzy tez do obslugi
kilkuosobowej rodziny, gdybym tak za kazdy kurs 4 osobowej ekipy musial placic
co kilka przystankow 4X $1.50 to juz dawno z torbami bym poszedl


Źródło: topranking.pl/1727/syndrom,wsi.php


Temat: ani pietno, ani wazelina
Chciałem podzielić się z Wami pewną myślą, ideą, koncepcją, która to
błysnęła mi - niczym coś błyszczącego - podczas słuchania cudownej płyty,
mniejsza jakiej.

A więc czasem przez pręgierz przelatują opowieści o tym, jak koty nasikały
do aut. Istotnym elementem kociego moczu jest zapach, intensywny zapach.
Jak się orientujecie służy on - mocz i towarzyszący mu zapach - do
znaczenia terenu. I teraz n a j w a ż n i e j s z e: mocz znaczy teren
kota? Tak. Samochód przemieszcza się? Tak. Wniosek: kot nie poruszając się
o metr może dowolnie poszerzyć swoje terytorium - wystarczy, że oznaczy
odpowiedni pojazd (delegata). Czyż to nie genialne, czyż to nie
wspaniałe?! Boże, Boże, jakie te koty są inteligentne, jakie cudowne!!!
Jestem pewien że w niedługim czasie opanują kraj! Wcześniej muszą tylko
zapoznać się z rozkładem jazdy PKS i PKP... :-)

pzdr.
wojtek w stanie podgorączkowym


Źródło: topranking.pl/1752/ani,pietno,ani,wazelina.php


Temat: Rojbus


Potrzebuje rozklad jazdy podmiejskiej prywatnej linii Rojbus, przystanek
Józefosław przy ul. Geodetów za skrzyżowaniem z Wilanowską, w kierunku
centrum (metra Wilanowska). Dziekuje za pomoc.


Pierwsza kolumna to dzień powszedni.

0608 0708
0708 0823
0823 1018
1043 1328
1328 1603
1738 1713
1603 1833
1708 2018
1808
1908
2008
2138


Źródło: topranking.pl/1790/rojbus.php


Temat: tramwaje przed autami


Piter wrote:
wiesz mnie najbardziej rozwaliło ze w Budapeszcie nie ma rozkładu
jazdy jak u nasz
12: 03 33
13: 03 33
i jak ci spier*** to czekasz na następny pół godziny a późneij
jedziesz godzinę
tylko podane jest co ile minut, jak metro 3-4 min


docelowo tak ma byc, tramwaj z taktem 8 minut, bez konkretnych godzin
odjazdów. ale bez pierwszeństwa przejazdu kz to sie nie da ...


Źródło: topranking.pl/1802/tramwaje,przed,autami.php


Temat: Co z tą Polską?
Misiaczku, korzystalem z rozkladu jazdy. Podane przeze mnie pociagi to sa pociagi podmiejskie. Przez Wolomin oczywiscie przejezdzaja inne pociagi. Jednak trzeba na to wykupic inny bilet, misiaczku. Komunikacja podmiejska ma bowiem inny cennik. I tak, ktos kto ma bilet miesieczny musialby albo korzystac z tych dwoch podanych odjazdow, albo kupowac w kasie bilet jednorazowy. Albo jechac na Wilenska i potem zapychac jezdnie w drodze do centrum i 3/4 linii metra. Naturalnie czesto korzystalem z takiej opcji dojazdu, co wiazalo sie z daniem w lape kanarowi. Teraz doroslem i nie daje. Czego jednak nie mowic, z biletem czy bez, pociag dalekobiezny wychodzi drozej.

Autobusy i tramwaje same z siebie nie smierdza. Niestety czesto smierdza obywatele podrozujacy nimi. Wielu to nie odpowiada. Mi rowniez, bo uzywam mydla. Nawet kilka razy dziennie. I zmieniam skarpetki i majtki. Codziennie.

Alez, dzieki Tobie, ta Francja mi sie nie podoba. Gdzie nie spojrzysz korek, rondo, albo prog zwalniajacy, a teraz jeszcze smrod.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,510,78072685,78072685,Co_z_ta_Polska_.html


Temat: Czy w naszym mieście można życ bez samochodu???
Samochód jest niezastąpiony, póki mamy w 2-milionowym mieście pół linii metra,
przy której zresztą nie mam przyjemności mieszkać. To tyle.

Komunikacja miejska ogranicza. Można mieć nawet "super dojazd", ale nie każdy
lubi poza godzinami szczytu czekać 20 minut na autobus, bo poprzedni przyjechał
4 minuty za wcześnie wtedy nawet sprawdzanie w domu rozkładu jazdy gó.. dało.
A ograniczanie swojej aktywności tylko do pewnych godzin i pewnych obszarów
miasta mnie nie interesuje. Samochód to wolność.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51,21300301,21300301,Czy_w_naszym_miescie_mozna_zyc_bez_samochodu_.html


Temat: Jak dojechac z Mińska do Góry Kalwarii?
Najlepiej dojechać autobusem z Mińska do Warszawy wysiąść przy Hotelu Forum i
przesiąść sie do Metra. Wysiąść na stacji Metro Wilanowska i tam pójść na pętlę
Metro Wilanowska i skożystac z usługi PPKS Piaseczno
www.ppkspiaseczno.pl/
rozkład jazdy warszawa metro wilanowska PKS
www.ppkspiaseczno.pl/rozklad/tpo_15225022.html
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20877,57311672,57311672,Jak_dojechac_z_Minska_do_Gory_Kalwarii_.html


Temat: 1 listopada- widmo horroru.
geograf napisał:

> Już za tydzień 1 listopada i wspomnienia horroru z lat poprzednich.[...]
> , ale...
> czemu MPK planuje jedynie WZMOCNIENIE linii 1 listopadach, a poza tym
kursowani
> e na podstawie rozkłądu niedzielnego??

A nie chodzi o to, że wg rozkładu niedzielnego kursują jedynie linie nie
przebiegające w pobliżu cmentarzy? Chyba tak było w każym roku.

> Czy MPK naprawde nie uczy się na tym jednym BŁĘDZIE??
> Czy niemożnością jest kursowanie tego jednego dnia wg rozkładu powszedniego??

Tylko, że linie, którymi ludzie nie dojeżdżają do cmentarzy woziłyby powietrze.

> P.S.Ech...i tak pewnie znowu ujrzę autobusy z przechyloną jedną częścią za
prze
> gubem z powołu załadowania luźdzmi, albo ujrzę przystanek na Szczecińskiej,
gdz
> ie TŁUMY ludzi rozpaczliwie będą próbowały się dostać do autobusów nie rzadko
k
> rótkich (czyli nie-przegubowych).........

To nie tylko wina rozkładu jazdy. Po prostu w okolicach cmentarzy robią się
zatory (piesi, kierowcy, którzy najchętniej podjechaliby tuż pod rodzinny
grobowiec...) i autobusy są blokowane. W efekcie jedzie stadko autobusów jednej
linii- w pierwszym ludzie stłoczeni są jak w tokijskim metrze w godzinach
szczytu, pozostałe jadą puste.

Szczęśliwie tramwaje ten syndrom dotyka w mniejszym stopniu.

Przy okazji: pamiętacie czasy, kiedy tramwajem można było dojechać nie tylko na
Doły, Zarzew czy Koziny, ale także na Złotno? I komu to przeszkadzało?

pozdrawiam

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,3387679,3387679,1_listopada_widmo_horroru_.html


Temat: Metro będzie kursować grubo po północy
Oby....
Oby tylko nie skonczylo sie to tym, ze metro zoastanie pomazane przez
grafficiarzy i stanie sie podobnie niebezpieczne jak nocny autobus. Jesli nie
opuszcza standardow bezpieczenstwa to jestem za tym aby metro kursowalo i cala
noc. Jesli jednak otwarcie metra w nocy sprawi, ze pojawia sie akty wandalizmu,
pijacie burdy itp to bede optowal za przywroceniem dotychczasowego rozkladu
jazdy.

Pozdrawiam!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,484,12070411,12070411,Metro_bedzie_kursowac_grubo_po_polnocy.html


Temat: Żółwiowate E-4
Żółwiowate E-4
Od kilkunastu tygodni stał się cud , zniknęły korki na Modlińskie (poza
sporadycznymi przypadkami). No to pomyślałem, że skróci się mój dojazd do
pracy w centrum.......o moja naiwniości!!!!!!!!!!!!!! Teraz E-4 jezdzi w
tempie karawanu, robią nam wyciecki krajoznawcze, średnia prędkość 25km/h.
Szlag mnie trafia.

Zadaje się ,że komunikacja miejska nie ma przyszłości w tym mieście( patrz
plany drugiej nitki metra). Rozumiem,że autobusy obowiązuje rozkład jazdy ,
ALE od Ekspresowej do Dw. Gdańskego NIE MA PRZYSTANKÓW , NIKT NIE CZEKA NA E-
4!!!!!!!!! CZY TO TRAFIA DO MZK?!?!?!?!?!
Przecież ten autobus mogłby czekać na Dw. Gdańskim nawet 10 minut.

Wydałało mi się , ze priorytetem dla E-4 jest sprawny (czyt : szybki) dowóz
ludzi do metra. Byłem wielkim fanem zbierania podpisów pod petycją "buspasową"
Ale teraz zupełnie nie dziwię się kierowcom samochodów osobowych. Po jaką
chol.... mają codziennie "podziwiać" krajobrazy z prędkością 25 km/h.

Jak zwykle wszystko do góry nogami. Może trzeba się ruszyć zza biurka panowie
od komunikacji miejskiej!!!!!!!!!!!!!!!!
pzdr
b
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,484,19328242,19328242,Zolwiowate_E_4.html


Temat: Widziałem przyszłość Wrocławia
Widziałem przyszłość Wrocławia
> Drugie miasto, które ma taki system, to Wiedeń. Tam po prostu połączono linie
tramwajowe i metro w jeden system: pociągi jeżdżą na torach kolei podmiejskiej,
na wałach nad miastem i w tunelach pod miastem

Co za bzdury. Tramwaje jeżdżą po torach tramwajowych. U-Bahn po swoich a S-Bahn
po swoich (w dodatku w S-Bahnie obowiązuje ruch lewostronny). To, że na jednej z
linii U-Bahnu (U6, o ile dobrze pamiętam) jeżdżą składy przerabiane z szosowych
tramwajów, to samo z siebie nie czyni jeszcze żadnej magicznej integracji
tramwajów i metra. A jeśli autorowi chodzi o to, że cała komunikacja miejska
logicznie stanowi jeden zintegrowany w sensowy sposób system, to owszem - jest
tak w każdym cywilizowanym mieście, nie tylko w Wiedniu. Np. w Berlinie: S-Bahn,
U-Bahn, MetroTram, MetroBus i zwykłe tramwaje i autobusy, wszystkie mają
zintegrowane rozkłady jazdy i się uzupełniają mimo, że S-Bahn należy do innej
firmy niż cała reszta.

Metro jest dla Wrocławia za drogim pomysłem (podmokłe grunty), ale przy tej
ilości torów i nasypów przecinających miasto S-Bahn aż się prosi. Żadne tramwaje
przecinające się z ulicami nigdy nie osiągną przepustowości i prędkości S-Bahnu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,76151719,76151719,Widzialem_przyszlosc_Wroclawia.html