generau i jego historie

photo

Temat: małe wady Mławy .... cichoooo-porozmawiajmy :D
Bogać tam koncerty! Komunikcja miejska jest pieta achillesowa miasta! 32 tysieczna i rozlegla ( obszarowo wieksza od Ciechanowa!!!!) Mlawa nie ma od wielu lat komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia....To tragedia!!!!Juz nie wspomne o tym co jest... Podrózny ktory przyjezdza z Warszawy rannym pociagiem o 8 minut dwie i wysiada na stacji Mława Główna ( o Mławie Masto lepiej nic nie mówić!!!) nie ma zadnej Taxi i nie ma dobrego polączenia do Centrum ,a najsmieszniejsze w tym jest ze w miare dobre polaczenie 1- odchodzi dwie minuty wczesniej przed przybyciem pociagu!!! Litosci!!! Czy PKS nie mogłby ustawic tak czasu odjazdu autobusu by dopasowac do rozkladu jazdy PKP ??? A tak na marginesie czemu miasto nie utworzy swojego taboru i nie powola prawdziwej komunikacji miejskiej ??? No i widac nie ma jakiegos odwaznego prywatnego przedsiebiorcy ktory by taka komunikacje poprowoadzil...Nie wierze ze to sie nie oplaca! Musi sie oplacać! skoro taka komunikacja istnieje w miastach o wiele mniejszych od Mławy


Źródło: mlawa.fora.pl/a/a,112.html



Temat: : Jest nowy rozkład na stronie PKP
Na obecną chwilę sieciowy rozkład jazdy jest fuszerką. Rozkład ten nie zawiera właściwych czasów odjazdu/przyjazdu pociągów Kolei Mazowieckich. KM poda rj w najbliższy piątek. Dlatego można spodziewać się więcej takich zmiennych "wrzutek" ze strony PKP. Podane czasy są chyba orientacyjne. Mnie zadziwia czas przejazdu wielu pociągów TLK(pospiesznych) na odcinku Warszawa-Mława. Wcześniej przejazd nimi wahał się od 2,15 h do 3,20 h a teraz, kiedy nieukończono modernizacji odcinka Nasielsk-Warszawa (planowany termin czerwiec 2010) a rozpoczyna się "papranie" w okolicy Ciechanowa, czas przejazdu wg rj nagle zmalał do 1,30 h. To chyba tymczasowo na zimę kiedy prace modernizacyjne mogą być ograniczone. Ciekaw jestem kto to "dzieło" podpisał i czy ktokolwiek z pekapu za cokolwiek odpowiada w sytuacji takiej fuszerki.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8913


Temat: Nowy RJ 2004/2005 (!)
Połączenia międzywojewódzkie to problem nie tylko na linii Malbork - Elbląg, Ełk - Grajewo, Działdowo - Mława, Działdowo - Brodnica czy Kwidzyn - Grudziądz.

Z dzisiejszego wydania ŻW (jest też coś o Warmii):


Rozłożeni przez rozkład jazdy

Kolej zamierza zlikwidować dziesięć połączeń Warszawa-Skierniewice i popularny dalekobieżny skład z Warszawy do Zakopanego.

Dwa województwa nie mogły się dogadać, kto ma płacić za pociągi. Teraz ucierpią pasażerowie. Najbardziej ci jeżdżący ze Skierniewic do Warszawy, bo to na nich postanowiła zaoszczędzić kolej. Na razie mieszkańcy Skierniewic mają 22 pociągi osobowe. Od 12 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, będą mieć ich 12. Kto nie zdąży na osobowy np. o 6.45, następny będzie miał o 11.55!

- Nie wyobrażam sobie tego - mówi Barbara Broch, która codziennie jeździ do stolicy ze Skierniewic. - Nie stać mnie na pośpieszny. Za kursowanie pociągów osobowych płaci samorząd wojewódzki. Skierniewice leżą w województwie łódzkim. Władze woj. łódzkiego powiedziały: - Pociągi ze Skierniewic do Warszawy po naszym terenie jadą tylko kilka kilometrów. Dalej jest już Mazowieckie. Niech płaci Warszawa.

- A my nie dostajemy pieniędzy od Mazowsza - uzupełnia Elżbieta Zielińska z łódzkiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.- Przecież płacimy! - oburza się Bogusław Kowalski, wicemarszałek województwa mazowieckiego. - Daliśmy 80 mln zł, ale kolej chce od nas 130. Tyle nie mamy. Nie znam sytuacji linii skierniewickiej. Będziemy rozmawiać na ten temat z PKP.

Czy porozumienie jest jeszcze możliwe?- Na razie żadnych komentarzy - ucina krótko Halina Sekita, prezes Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP. - W piątek będzie konferencja prasowa i wszystkiego się państwo dowiecie.

Kolej ma też złe wiadomości dla miłośników nart. Przed samymi zimowymi feriami PKP z powodu oszczędności zdecydowały na skrócenie trasy taniego, pospiesznego pociągu "Warmia", który codziennie rano jeździł z Olsztyna przez Warszawę do Zakopanego. Teraz skład będzie kończyć bieg w Krakowie.
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=79


Temat: nowy już jest
Jeszcze trochę i zostaniemy odcięci od reszty świata:-(
http://www.wm.pl


Mniej kasy, mniej pociągów

Likwidację 34 pociągów regionalnych z powodów finansowych na Warmii i Mazurach w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 12 grudnia, zakłada PKP.

Kolej likwiduje niektóre kursy, nie dlatego, że pociągi woziłyby powietrze, ale dlatego, że nie ma komu zapłacić kolejarzom za te kursy. W przyszłym roku ograniczone zostanie kursowanie pociągów na trasach Elbląg-Malbork (o 7 par połączeń), Działdowo-Mława (też o 7). Całkowicie zrezygnowano za to z kursowania pociągów na trasie Działdowo-Brodnica.

- Głównym powodem likwidacji tych pociągów jest brak zainteresowania utrzymania tych połączeń ze strony ościennych województw: mazowieckiego, pomorskiego oraz kujawsko-pomorskiego - wyjaśnia Stanisław Rychlewski, dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Olsztynie. - Jeśli chodzi o połączenia wewnątrz województwa, zmiany są kosmetyczne. Ponadto od kwietnia planujemy uruchomienie czterech pociągów na trasie Olecko - Ełk.

Według olsztyńskiego zakładu w przyszłym roku koszt przewozów regionalnych ma wynieść ok. 65 mln zł. Po uwzględnieniu wpływów z biletów (ok. 30 mln zł) i dotacji samorządu województwa (ok. 22 mln zł) kolei zabraknie w 2005 roku 13 mln zł na utrzymanie regionalnych przewozów w naszym województwie.

- Liczymy na oszczędności, które przyniesie nam eksploatacja czterech szynobusów, które będziemy mieli do dyspozycji w 2005 roku. Ale musimy też ograniczać koszty - uważa dyrektor Rychlewski. - Na pewno zmniejszenie liczby pociągów nie pociągnie za sobą zwolnień pracowników.

Andrzej Mielnicki



Ile pociągów na Warmii i Mazurach:
Sezon 2003/2004 Sezon 2004/2005
* osobowe regionalne 180 139
* pośpieszne regionalne 8 8
* pośpieszne międzywojewódzkie 40 40
* pociągi międzynarodowe 2
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=40