generau i jego historie

photo

Temat: : Podróż z Chełma do Pucka
Też nieraz zastanawiałem nad strasznie długimi postojami w Gdyni. Jak napisał przedmówca, ruch na odcinku Gdynia - Wejherowo - Lębork często jest utrudniony bo SKM korzystają na niektórych odcinkach z tych samych torów. Ale najbardziej dziwi mnie, że pociągi przyjeżdżające ze Szczecina i Kołobrzegu, często stoją po 20-30min a przecież odcinek do Gdańska jest oddzielny dla SKM. Niby ma to związek z cyklicznym rozkładem jazdy, ale takowego od dawna brak i pasażer spieszący się TLK ze Szczecina do Olsztyna, bez sensu traci czas na gdyńskim dworcu. Za ten czas co pociąg stoi a konduktorzy spacerują po peronie, byłby już w Gdańsku i jesteśmy 25-30min do przodu. Ale ta nasza kolej czasami dziwnie funkcjonuje, gdzie można podgonić, to są przerwy, a potem opóżnienia i tak od lat rozkłady jazdy są coraz bardziej wydłużone a przecież pasażerom zależy na czasie.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=10718



Temat: : Nowy rozkład jazdy
Już za dwa miesiące zmieni się kolejowy rozkład jazdy. Jako pierwsi piszemy o tym, jak będzie on wyglądać w regionie. Niemal wszystkie kolejowe połączenia zostaną w województwie pomorskim utrzymane. Będzie kilka nowości.

Jedną z nich ma być wydłużenie relacji pociągu pośpiesznego Słowiniec, który obecnie kursuje ze Słupska do Poznania. Od połowy grudnia pociąg pojedzie aż do Przemyśla. Nie wiadomo jeszcze, czy dotrze tam przez Warszawę i Lublin, czy nad wschodnią granicę skieruje się przez południową Polskę (przez Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów).

Inną zmianą dotyczącą pociągów spółki PKP Przewozy Regionalne jest zmiana przyspieszonego Albatrosa kursującego pomiędzy Gdynią i Szczecinem na pośpieszny. Niestety, wpłynie to na wzrost cen biletów. Zamiast do Gdyni dojedzie natomiast aż do Tczewa.

Liczba połączeń SKM na trasie ze Słupska do Trójmiasta pozostanie niezmieniona, z małym wyjątkiem. Prawdopodobnie nie będzie już weekendowego nocnego połączenia Trójmiasta ze Słupskiem.

- Wcześniej pociąg ten kursował do Lęborka, jednak na wniosek prezydenta Macieja Kobylińskiego wydłużyliśmy jego trasę. Jednak ze względu na małe zainteresowanie podróżnych na odcinku do Słupska, prawdopodobnie ponownie go skrócimy - mówi Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego.

Na nowym rozkładzie zyskać mogą Kępice. Urzędnicy dyskutują bowiem z kolejarzami o możliwości wprowadzenia dodatkowej pary pociągów osobowych do tej miejscowości. Od lat wnioskują o to mieszkańcy.

Źródło: Głos Pomorza
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5448


Temat: now rozkład PKP/SKM od 10 grudnia 2006 r.
Więcej pociągów w nowym rozkładzie
Michał Tusk


Lepiej dla mieszkańców Słupska i Kaszub, gorzej dla Elbląga i Malborka. Znamy szczegóły nowego rozkładu, który zacznie funkcjonować 10 grudnia
Największe zmiany przyszykowała Szybka Kolej Miejska, która wycofała się z połączeń na południe i wschód od Trójmiasta. Zmiany dotkną głównie mieszkańców Elbląga i Iławy, którzy dotychczas chwalili sobie możliwość dojazdu do Gdańska SKM. - Zgodnie ze zleceniem urzędu marszałkowskiego przenieśliśmy swoje kursy dalekobieżne na trasę Słupsk - Gdynia - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM. Oficjalnie przedstawiciele SKM nie komentują tej zmiany, wiadomo jednak, że może ona powodować problemy. - Linia do Słupska jest jednotorowa, opóźnienia na tej trasie nie należą do rzadkości. Już teraz mamy duże problemy z opóźnionymi kolejkami jadącymi z Lęborka, które wjeżdżając na tory podmiejskie w Trójmieście, wywracają rozkład jazdy do góry nogami - mówi nieoficjalnie pracownik SKM.

Wraz z przejęciem przez SKM linii Gdynia - Słupsk wycofane z niej zostaną pociągi Przewozów Regionalnych (poza połączeniami dalekobieżnymi) . Więcej pociągów PR pojawi się za to na trasach opuszczonych przez SKM, czyli Gdańsk - Laskowice Pomorskie, czy Tczew - Malbork - Elbląg i Malbork - Iława. Tam, niestety, zmniejszy się w praktyce liczba połączeń. Przykładowo: obecnie do godz. 10 każdego dnia z Malborka do Gdańska odjeżdża 14 pociągów bezpośrednich, a po 10 grudnia będzie ich tylko osiem. Odpowiedzialny za transport wicemarszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk uspokaja: - Przeprowadzimy badania napełnienia pociągów z Malborka. Jeśli będzie taka potrzeba, dołożymy dodatkowe pociągi - mówi.

Więcej pociągów pojedzie z Gdyni na Hel i do Kościerzyny. Dodatkowe kursy pojawią się na liniach w Borach Tucholskich, którym dotychczas groziła likwidacja. Poza tym jedyny bezpośredni pociąg z Grudziądza i Kwidzyna do Trójmiasta zostanie skrócony do Malborka.

Nowości ma dla Pomorzan trzeci kolejowy przewoźnik, czyli PKP Intercity. Pociąg IC `Kaszub` otrzyma wagon z czteromiejscowymi przedziałami klasy biznesowej, do tego wszystkie pociągi typu IC będą klimatyzowane. Powróci całoroczne połączenie Tanich Linii Kolejowych z Zakopanem, pojawi się też sezonowy pociąg IC `Łebsko` ze stolicy do Łeby.

gazeta.pl

CZYLI KONIEC DARMOWYCH ROWERÓW W KIERUNKU ELBLĄGA !!! A W KIERUNKU SŁUPSKA - od wiosny ruszają szlaki regionu słupskiego więc w sam raz...
Źródło: babelkigltpl.fora.pl/a/a,183.html


Temat: SKM na Pomorzu
ja jednak jestem za, jeżeli te pomysły w zapuszczanie ezt dalej niż trójmiasto przynoszą zyski to dlaczego nie???
chciałbym zauważyć że SKM nie robi czegoś co mogłoby obciążyć spółkę, nie puszcza ezt także bezmyślnie jak to robi PKP PR, zanim do Lęborka dojechało jak dzisiaj 10 par kibli długo długo jeździły tylko 2 pary na próbę, to samo tyczy sie innych miast typu Tczew, Malbork itp...skoro postanowili zwiększyć rozkład jazdy aż do 10 par to znaczy że warto i nie mam nic przeciwko aby takie próby porobili na liniach lokalnych, niech jeżdżą nawet padaki, ważne ze linie jako tako pozostaną w eksploatacji. Dla przykładu podam linię Lębork -Łeba ,tu kolzam jeździ 4 razy dziennie do ŁEBY, oczywiście pusty, ostatnio największa frekwencja jaką zaobserwowałem to 7 ludzi a busy tańsze o jedyne 28 groszy jeżdżą tak zapełnione że trzeba stać. Pozatym padaczka odjeżdżająca z Lęborka o 14 30 mija sie z pośpiechem ze szczecina na głowicy wyjazdowej ze stacji, to jest śmieszne, czy nie mógłby tej jednej minuty poczekać??Druga sprawa dotyczy nowego rozwiązania PKP PR co do wykorzystania padaczki
otóż po ostatnim kursie z Łeby (w Lęborku ok 19 30) szynobus jedzie jako poc. osobowy do Gdyni na głównej trasie, teoretycznie dobre rozwiązanie ,szynobus nie stoi przynajmniej w lęborku całą noc tylko na Grabówku gdzie jest bezpieczniejszy.Ale co z tego jak z Łeby jedzie jak osobowy tylko do Lęborka ??w Lęborku kilka minut postoju, zmiana napisu z "Lębork" na "Gdynia" i jedzie dalej, a czy nie można było zrobić Łeba -Gdynia??to zawsze zwiększyło by frekwencje bo dużo ludzi z Łeby jeździ do trójmiasta, a tak jadą busem do Lęborka i przesiadają sie na inne pociągi? to jest kolejna próba "poprawienia sytuacji" ale znowu nie przemyślana.
Sprawy cen biletów nie komentuje bo to mnie przyprawia o ból głowy,zniżyliby o te głupie 30 groszy i ludzie przesiedliby się choć częściowo na kolej,mimo ze było to obiecane, nic nie uczyniono w tym kierunku.
czy oni robią to specjalnie?
czy naprawde są poprostu głupi?
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=2770


Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
PKP Intercity zamierzają od 1 września skrócić relację pociągu ekspresowego "Słupia" Warszawa - Kołobrzeg do Gdyni. Samorząd województwa pomorskiego ma plan, by w godzinach kursowania "Słupii" uruchomić na trasie z Gdyni do Słupska pociąg SKM.[/b]

"Słupia" wyjeżdża z Warszawy o godz. 16, w Gdyni jest ok. 22, do Słupska dojeżdża ok. godz. 23.30, a w Kołobrzegu jest ok. godz. 1 w nocy. O 3 nad ranem rusza z powrotem, ze Słupska wyjeżdża przed godz. 5, a z Gdyni o godz. 6.

W tej chwili w relacji Warszawa - Kołobrzeg - Warszawa kursuje prawie przez cały tydzień, jedynie w nocy z soboty na niedzielę kończy bieg w Gdyni. Ale z początkiem września oferta "Słupii" ma się radykalnie pogorszyć. Po wakacjach PKP Intercity planują "odchudzenie" oferty, tłumacząc się szukaniem oszczędności. Kilkadziesiąt pociągów ma być albo zlikwidowanych, albo ich relacje zostaną skrócone.

Choć ostateczna lista cięć ma być znana w przyszłym tygodniu, to nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że "Słupia" będzie kursować do Kołobrzegu, czyli obsłuży też m.in. Lębork i Słupsk, tylko w nocy z piątku na sobotę i z niedzieli na poniedziałek. W pozostałe dni skończy bieg w Gdyni.

Dowiedzieliśmy się, że władze Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poleciły szefom SKM ułożenie rozkładu i opracowanie kosztorysu nowego pociągu do Słupska, który byłby w Gdyni skomunikowany ze "Słupią". Nasze informacje potwierdza Tomasz Konopacki z biura prasowego UMWP.

- Czynimy starania, żeby mieszkańcy Słupska czy Lęborka mieli zagwarantowane połączenie w Gdyni z tym pociągiem - mówi Konopacki.

Układanie rozkładu trwa i nie można przesądzać, czy SKM uruchomi nowy pociąg, czy wydłuży relację któregoś z istniejących. Nie wiadomo jeszcze na razie, czy nowy pociąg będzie kursować codziennie, czy tylko w dni, w które "Słupia" skończy bieg w Gdyni.

W ramach wrześniowych korekt Słupsk ma stracić też dwa pociągi pospieszne, z Katowic i Przemyśla, dojeżdżające do tego miasta od strony Białogardu. PKP IC chcą je skierować od Białogardu nie do Słupska, lecz do Kołobrzegu, gdzie, jak tłumaczą, dysponują odpowiednią bazą techniczną. Władze województw pomorskiego i zachodniopomorskiego nie wykluczają, że w ich miejsce, w podobnych godzinach na odcinku Słupsk - Białogard uruchomią pociągi osobowe.

źródło: NaszeMiasto.pl
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Absurd z biletami kolejowymi
Lębork: Podróżni są dyskryminowani przez kolej

Biletowy problem zaczął się 1 kwietnia. Podróżni nie mogą kupić biletu do Gdańska na pociąg InterCity, ani TLK. Muszą zaopatrzyć się w bilet na dworcu w Gdyni.

Podróżni korzystający z usług kolejowych w Lęborku są zdezorientowani. W okienkach biletowych, kasjerki mają zakaz sprzedawania biletów na pociągi pośpieszne. Kupić można wyłącznie bilet Szybkiej Kolei Miejskiej.

- Dowiedziałam się, że aby kupić bilet Intercity lub TLK do Gdańska muszę zgłosić się do kierownika pociągu lub jechać do Gdyni i tam zarezerwować sobie bilet - mówi studentka Katarzyna Kosior. - To jakiś paradoks. Przecież na pociągi pośpieszne obowiązuje rezerwacja miejsc. Ciekawa jestem skąd konduktor będzie wiedział, czy dane miejsce jest jeszcze wolne. A jeśli będę chciała kupić bilet w Gdyni, to zanim dojadę tam z Lęborka to dostanę mandat za jego brak.

Biletowy problem zaczął się pierwszego kwietnia, kiedy przetarg na pośrednictwo w sprzedaży biletów wygrała firma handlowo - usługowa VIP, która będąc agentem SKM bez trudu rozpoczęła dystrybucję biletów tej linii. Nowa firma nie ma jednak zgody na sprzedaż biletów na pociągi pośpieszne.

- Wykorzystaliśmy wszystkie możliwości, aby rozwiązać ten problem - tłumaczy współwłaściciel firmy VIP, Wojciech Wasiek. - Złożyliśmy pismo z chęcią współpracy z Intercity i czekamy na odpowiedź.
Nie udało nam się dowiedzieć, co na ten temat mają do powiedzenia zarządzający Intercity.

- Na razie na ten temat nic nie mogę powiedzieć - tłumaczy Paweł Nycz, rzecznik prasowy Intercity. - Dopiero po zapoznaniu się z tą sprawą, będę mógł udzielić konkretnej odpowiedzi.

Wydawałoby się, że trudna sytuacja w jakiej znaleźli się podróżni to prima aprilisowy żart, ale niestety tak nie jest.

- To co się teraz dzieję przekracza ludzkie pojęcie - komentuje Jarosław Habecki. - Kiedyś były tylko Polskie Koleje Państwowe i nie było takich problemów.

Podróżni są niezadowoleni z faktu, że zarówno PKP i SKM zmieniły rozkład jazdy kolejek i pociągów.
A dokładnie sobotnich połączeń z Lęborka do Trójmiasta i z powrotem. Aby być punktualnie np. w Gdańsku Głównym o godz. 9, trzeba wyruszyć z Lęborka o godz. 6.23, a nie tak jak dawniej o 6.55.

Zlikwidowano dwa kluczowe połączenia z Gdańska do Lęborka o godz. 17.30 i 19. Studenci i osoby pracujące w Gdańsku są zmuszeni zwalniać się prędzej z zajęć lub pracy i jechać o godz. 18.30, albo czekać aż do godziny 22 na następny kurs SKM. Inne linie PKP, także od godziny 19 do 22 nie kursują.

Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5785


Temat: : SKM tańsza od PKP PR na trasie do Słupska
SKM tańsza od PKP PR na trasie do Słupska

Od poniedziałku 6 kwietnia w ofercie SKM pojawi się pociąg z Trójmiasta, który będzie wieczorami dojeżdżać do Słupska. Przez sześć dni w tygodniu oprócz sobót będzie to pociąg Gdańsk-Lębork w wydłużonej relacji, wyjeżdżający z Gdańska o godz. 21.00, a w soboty: pociąg Gdańsk-Lębork wyjeżdżający o 22.00.

Takie połączenie zostanie uruchomione, a właściwie: reaktywowane, na wniosek mieszkańców ziemi słupskiej, którzy skarżyli się na problemy z wieczornymi powrotami z Trójmiasta. W tej chwili ostatnia SKM-ka z Gdańska do Słupska wyjeżdża o godz. 18.30; później jedzie jeszcze Ex. Słupia Warszawa-Kołobrzeg.

Późno-wieczorne połączenie SKM do Słupska funkcjonowało przez kilka miesięcy w 2008 r. Był to pociąg kursujący do Słupska w piątkowe i sobotnie wieczory (w pozostałe dni dojeżdżał do Lęborka). Wraz z wejściem w życie w grudniu 2008 r. nowego rozkładu został odwołany w wyniku niskiej frekwencji.

Jak się dowiedzieliśmy, do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego wpłynęły oferty na wieczorne połączenie z Trójmiasta do Słupska zarówno od SKM, jak i od PKP Przewozów Regionalnych. Oferta SKM, która musi tylko wydłużyć relację pociągów do Lęborka, była tańsza niż PKP PR, które pomiędzy Gdynią i Słupskiem nie prowadzą przewozów i musiałyby uruchamiać nowy pociąg.

Obecny podział pomorskiego rynku lokalnego (SKM na trasie Tczew-Słupsk, PKP PR na prawie wszystkich pozostałych liniach, Arriva na trasie z Malborka do Grudziądza; pociągi PKP PR i SKM dublujące się na trasie Tczew-Gdańsk) będzie funkcjonował do grudnia. Wówczas wygasa trzyletnia umowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego z konsorcjum SKM/PKP PR, a także umowa UMWP z Arrivą. Niedługo mają być ogłoszone warunki nowego przetargu.

źródło: Rynek Kolejowy
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6743


Temat: 13.01.2008 zimowa odsłona RNR ...
heheheh już dawno nie było zapowiedzi wycieczek ...

Witam w drugą niedzielę Nowego Roku zapraszam na zimową odsłonę
XXI etap LV Rajdu Na Raty "Rezerwaty przyrody województwa pomorskiego" - tym razem wybór padł na moją okolicę i rezerwat przyrody Paraszyńskie Wąwozy.

O ile wchodzący 1 stycznia nowy rozkład jazdy SKM nie zrobi nam psikusa (proponuje zaglądanie na stronę główną Bąbli) to zbieramy się w pierwszym przedziale czołowego wagonu SKM odjeżdżającej z Gdańska do Bożepola Wielkiego o 7:30 , Wrzeszcz 7:37, Oliwa 7:44, Sopot 7:50, Gdynia 8:05, Chylonia 8:15 - nie wpadać w panikę bo ja tu wsiadam , Wejherowo 8:45. Pora dla niektórych może wczesna ale przez 1,5 godziny można się wyspać .

Na trasie nie przewiduje sklepów ale w odróżnieniu od moich letnich wycieczek nastawiam się na typową zimową wycieczkę z tempem odpowiednim (ukłony dla prezesa) i postojami - chyba że nas zasypie ))) ale bez przesady powtórki z okolic Starogardu nie będzie ;(((.

Startujemy z przystanku SKM w Bożympolu i udajemy się w kierunku lasu, miniemy leśniczówkę a może tam zrobimy pierwszy postój się zobaczy ...

O tym z czego słynie rezerwat „Paraszyńskie wąwozy” utworzony w 2001 roku dla ochrony bardzo licznych jak na ten rejon kraju źródlisk i związanej z nimi roślinności a także rzadkich i chronionych gatunków roślin i zwierzą dowiemy się chyba z pobliskiej tablicy oraz charakterystycznych zielonych opasek na drzewie chyba że już będzie ciepło i coś tam znajdziemy.

Po około 4 km powspinamy się trochę bo dojedziemy do najwyższego wzniesienia Nadleśnictwa Strzebielino. Jelenia Góra ma prawie 221 m.n.p.m.. Teren ten tworzył ustępujący lądolód skandynawski i jego wody roztopowe, pozostawiając liczne wąwozy, jary, pagórki i źródliska. Na wieży zrobimy kolejny postój a z wieżyw kierunku północnym i wschodnim roztacza się piękny widok na pradolinę Łeby a w kierunku północno-wschodnim w głębi widać pradolinę Redy. Różnica wzniesień pomiędzy dnem doliny a wierzchołkiem wynosi 170 m.

Potem będziemy podziwiali Kamienne Mosty. Są to kamienne umocnienia drogi nad głęboko wciętym przepustem. Nieznana jest dokładna historia ich powstania i przeznaczenia. Prawdopodobnie powstały w Kamienny okresie międzywojennym bądź na przełomie wieków.

Jak będzie otwarty poza sezonem to wstąpimy na kawę lub herbatę do dworu w Paraszynie. Zbudowany w drugiej połowie XVIII wieku, należy do grupy dworków szlachty pomorskiej. Na uwagę zasługuje doskonałe wkomponowanie dworku w krajobraz doliny Łeby oraz zsynchronizowanie walorów estetycznych z użytkowymi - tartak nad rzeką i położenie przy skrzyżowaniu lokalnych dróg z Gdańska do Lęborka.

Na fakt, iż dworek zbudowano w II-giej połowie XVIII wieku wskazują rozmiary użytych cegieł oraz typowy dla tego okresu układ wnętrz z dużym salonem, w osi środkowej.

Dworek usytuowany jest w malowniczej dolinie Łeby. Wokół niego założono niewielki ogród rustykalny z osiową aleją podjazdem i fontanną. Przy dworze znajdowały się drewniane: stajnia wozownia oraz stodoła. Całość otaczało kamienno-drewniane ogrodzenie.

Zrobimy sobie wspólne foto albo na górze albo na tle dworku albo na moście rzeki Leby.

Tak więc tak wygląda pokrótce MENU niedzielnej wycieczki. Zapraszam tradycyjnie.

Powrót pociągiem SKM ze Strzebielina Morskiego o 14:12 z przesiadką w Wejherowie (14:40). Koszt przejazdu w dwie strony około 13 zł - A dokładniej Gdańsk-Bożepole 8 złotych. Strzebielino-Gdańsk 6,60 zł.

Nie zapomnijcie o termosie gorącej kawy lub herbaty z tym czymś *). Jak będzie padać przydadzą się dobre kurtki i ochraniacze bo może być chlapu chlapu na drodze. No a potem na kwestę Wielkiej Orkiestry świątecznej Pomocy

No to pozdro od śledzia.
d.

*) prąd ??

p.s. a na następnej wycieczce pojedziemy zimą nad ... morze. Info po zatwierdzeniu przez ojca R.
Źródło: babelkigltpl.fora.pl/a/a,579.html